Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 6492 ggr
Sara
2011-01-23 22:52
0

Magkatarr?

Det har hänt massor av negativt mellan mitt ex och mig de senaste veckorna och idag har jag fått kanonont i magsäcken, känns som magkatarr. Antagligen har jag fått det av all stress runt omkring vårt uppbrott.

Jag har ingen halsbränna eller så men jag undrar om någon av er har haft magkatarr som gravida och vad ni gjorde åt det i så fall?

Sara

Engagera
2011-01-24 18:44
0

Jag är laktosintolerant och får magkatarr-symtom om jag äter/dricker vanliga mejeriprodukter och jag får fysiska besvär direkt om jag stressar för mkt. Antingen kräks jag, får ont i magen eller känner mig svimfärdig. Däremot så är det lätt att få just magkatarr vid stress/ångest/oro mm. Lyssna på din kropp mycket och försök vara så lugn som om man är på semester eller ngt.

Memsan
2011-01-31 10:29
0

Köp en burk PH-Kalk från hälsokosten och ta varje dag. Jag har provat allt mot min magkatarr, men detta är det enda som fungerar. Sambon som är negativ till allt vad läkemedel heter tar också det.

Trollhassel
2011-01-31 14:01
0

Har magkatarr till och från och det var inte precis bättre under graviditeten. Jag led, speciellt i slutet och böjan. För mig hjälpte inget. :(

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Sara
2011-01-31 14:51
0

Det har blivit mycket bättre. :)

Sara