Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4737 ggr
Cmcdc
2011-01-30 12:12
0

Gravid?

Jag hade oskyddat sex ca 2 ggr i november, men vi har sedan dess skyddat oss. Jag har nu gått upp nästan 10 kilo de senaste månaderna, känner mig allmänt trött och slut, -men-, får fortfarande mens. Trots detta är jag rädd för att jag är gravid, då jag även mått illa då och då, vilket jag annars inte gör.

Gravtester ska väl göras ca tre dagar efter utebliven mens, men hur gör man om man fortfarande har den som normalt?

tacksam för svar.

Trollhassel
2011-01-30 14:15
0

Om man fortfarande han mens kan man göra gravtest när som helst. Det händer att man har mens trots graviditeten men då är det vad jag vet egentligen något annat och inte riktig mens.

Om du gått upp mycket i vikt så kan det vara därför du mår illa. Någon hormonrubbning eller något…om du nu inte är gravid. 10 kg sedan i november…eller började du gå upp innan dess? För då kan ju viktuppgången bero på något annat.

Om du nu inte är gravid så tycker jag att du ska uppsöka vårdcentralen så får de kolla upp hur det står till med blodvärden och sköldkörtel. Det är alltid bra att göra en gång för mycket än en gång för lite.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler