Skengravid?
Jag är lite trött på mig själv för troligtvis så nojjar jag bara. Min pojk föddes precis i slutet på augusti, vi började ha sex igen någon gång i oktober då två gånger med avbrutet samlag. Fick någon form av blödning som inte alls liknade min vanliga mens. Tog ett gravtest i slutet på oktober som var negativt och sedan började jag med cerazette mini piller den 3 november.
Jag har flera gånger känt som att det skulle vara en bebis i magen som sparkar och har därför tagit två test till som visat negativt, det andra där i november/december och det tredje för två dagar sedan.
Först tänkte jag att OM jag mot förmodan skulle vara gravid så är det på tok för tidigt för att känna sparkar, första sparken under min graviditet kände jag i vecka 15. Men sedan känner jag det titt som tätt igen, och inte när jag ligger och känner efter utan exempelvis när jag sitter och ammar och tänker annat.
Och så tänker jag, det är väl troligtvis gaser, men det KÄNNS inte som gaser!Men min mage är egentligen inte heller spänd som den borde vara nu om det fanns en bebis där inne som jag känner sparkarna av.
Jag fick något som troligtvis skulle likna mens i slutet på november men inte alls som jag hade sist jag använde cerazette. Ingenting i december.
Vad sjutton är det här?! Är det verkligen gaser? Kan cerazette påverka resultatet på ett gravtest? Någon som vet vad man behöver betala för ett blodprov för att utesluta graviditet på mvc eller vc? Eller för ett VUL eller UL?
Om du är osäker skulle jag definitivt ta ett blodprov! Eftersom du testat och fått negativt är väl chansen/risken (?) inte så stor att du är gravid igen, men TÄNK OM. Tänk om det är något knas med hormonerna. Sparkar med andra barnet brukar man ju känna tidigare också.. Ta ett blodprov så du kan vara helt säker.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det känns ju sådär också med tanke på att jag äter p-pillrena. Någon som vet hur cerazette påverkar ett eventuellt foster? De påverkar ju inte bebisen man ammar så de borde väl vara de mest "skonsamma" om man äter dem medans man skulle vara gravid…
Januari är ju en så himla rolig månad på den ekonomiska biten bara…. Självklart får man ju göra sina prioriteringar och tänka på det som är viktigt men det är knapert som det är redan, hoppas inte det kostar flera hundra bara…
#2: Vill ni behålla barnet om det eventuellt är något?
För i så fall skulle ni ju absolut kunna vänta längre innan ni testar igen. Om det är något lär du nog märka det ännu tydligare i februari, är det inget så kanske dina symptom försvunnit. Då kan ni ju testa i februari istället, om ni känner att ni inte har något emot att vänta alltså.

Det skulle väl bli tufft med två små så tätt men jag skulle inte klara av att göra en abort. Tror jag får ta och ringa mvc i morgon och kolla. Som sagt, chansen för att jag skulle vara gravid är väldigt liten men det känns så skumt…
#4: Bättre att verkligen veta så man kan vara lugn än att gå och oroa sig!

400kr, FYRAHUNDRAKRONOR skulle de ha för ett VUL!!! Och blodprov tog de tydligen inte. Hon tyckte att jag skulle lita på gravtesten….
#6: Det ar ju troligt att testen har ratt, men eftersom du kanner rorelser ar det ju lite markligt. Det ar nog bast att avvakta lite kanske, ar du gravid kommer det markas mer och mer for varje vecka.

Jo, det är väl så.
jag hade liknande problem i nästan 2 år efter att jag födde min dotter. INgen graviditet var det.

#9 Nej jag ha börjat förstå att det är fler som kännt likadant.
1 år efter min son kom, så kände jag mig konstant gravid, varje månad. Gick på Cerazette och hade dessutom inga blödningar så det hjälpte ju inte direkt ;)
Ladda upp med en massa test för att kunna lugna mig…
Men var givetvis inte gravid… någon månad…
Känns fortfarande till och från som om att det ligger en Liten i magen. (Sonen är snart 1,5 år). Läskigt är det att ha en sådan känsla, men innerst inne vet jag att där är ju ingenting.
Ha det bra!
Mvh,
-C

#11 tack för ditt svar :)
#11 som an fantomkännsla ;)
Mvh Millan

Fy så dyrt!!!!!!!!!!!!!! Jag trodde inte man behövde betala för sånt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#14 inte sjutton trodde jag att det skulle kosta skjortan i alla fall!
puh! skönt att det inte bara är jag som känner mig skengravid jämt :)
har också gjort ett par test, för jag känner precis samma som du, inbillar mig att det sparkar, fast det nog mest är gaser, jag tror att om man väl odlat tanken kan vilken liten gasbubbla som helst kännas som en spark, bara för att. och man uppmärksammar det bara för att man tänker på det…
det värsta var väl när jag på beräknad mensdag fick värsta störtblödningen, jag har ALDRIG blött så mycket i hela mitt liv, det rann längs benen och kom ut stora koagler, ringde mvc dagen efter som inte kunde förstå vad det berodde på, eftersom jag testat flera negativa test tyckte hon att ett missfall lät konstigt.
märkligt med kroppen efter förlossningen! :)
trots att min pojk snart är 10 mån, händer det mycket konstigt ändå..

#16 alltid skönt att veta att man inte är ensam!