Nyfiken
Det är fler än en tråd i detta och andra forum där kvinnor undrar om de är gravida.
Jag är lite nyfiken om det är någon som låtit bli att ta ett graviditetstest beroende på vad svaret varit i deras tråd.
Spelar det någon roll om de svarande inte tror att frågeställaren är gravid eller om de svarande tror att frågeställaren är gravid?
Testet borde ju göras vilket som, eller litar ni på det som skrivs i ett forum utan vidare undersökning? 
Detta är bara uppriktig nyfikenhet och jag vill inte på något sätt att detta ska uppfattas som kritik eller förringande av någons oro eller förhoppningar.
Jag skriver själv och frågar konstiga saker, så… 
Jag hade testat mig innan jag gick in här. :)
Hade nog inte litat på vad som sas här utan testat iaf.
Sara

Jag har så svårt att tro att de menar allvar de som undrar. Om de verkligen förväntar sig ett svar?
Om det handlar om uppmärksamhet, skriva av sig osv..
För de som verkligen tror att de är gravida innan de tagit ett test så finns det ju mååånga andra länkar att klicka sig in på där det står att det är illamående, ömma bröst och många andra "symptom"..
# 2 De menar nog allvar men de är spända, förväntansfulla och vill dela det med någon. =)
Sara

Kan ju vara de som hoppas på att de är gravida och vill passa in så många symptomer som möjligt, för de inte vågar testa sig för de misstänker att de inte är det, så de bara blir besvikna om de testar sig :P
golf.ifokus.se
De e kanske som när man köpt en lott och man säger "tror du jag vinner nu då?" omöjligt att veta innan man skarpat lotten :P
Jag blir rätt irriterad på alla sånna trådar. Det är så lätt att man inbillar sig att man känner sig gravid. Borde för att man vill, och kanske för att man är rädd för att det är så. Att göra ett test är ju inte så svårt, det är ju lättare än att folk på ett forum ska svara åt en hur det nog blir. Det är ju så att antingen är man, eller så är man inte, och symptomen är ju rätt lika pms-besvär… ;)
/Christine

#6, man kanske helt enkelt vill ha någon att lufta ämnet med, o inte har det i sin närhet? Vad är då felet med att skapa en sådan tråd?
Om det irriterar dig behöver du ju faktiskt inte läsa, simple as that 
#8 - Absolut kan det vara så. Jag säger inte att det är fel. De flesta får dock liknande svar. Dessutom finns det en artikel som heter Om du tror att du är gravid
/Christine