gravid?
Här kommer ännu en "är jag gravid tråd". Även om det kanske är tjatigt, hoppas jag att någon vill svara :)
Jag och min sambo hade för ca 1 vecka sedan oskyddat sex. Problemet var att efter halv-lek tog vi på kondom.
Nu tycker vi båda 2 att brösten har börjat växa och att magen spännts. Jag är trött och hade kunnat sova hela dagarna. Jag mår illa till och från, nästan hela dagen, men spyr inte.
Min mens ska komma i slutet av denna vecka.
Jag vet att det kanske låter tidigt, med alla tecken osv. Men så är det iaf :)
Är det någon som kan gissa något?

När var sista mensens första dag och när har du ägglossning?
Länk till beräkningskalender.
5½-6 dagar efter ägglossning, eller 4½-5 dagar efter befruktning så växer blastocysten fast i livmoderns slemhinna.
Om du hade ägglossning när ni hade sex så har du bara varit gravid i 1 eller 4 dagar. Jag har ju ingen koll på precis när det hände så det är lite svårt att säga mer precis.
Det ända man kan göra är att testa med graviditetsstickor under den period som står på förpackningen och vänta på mensen
#1 tack för ditt svar! :)
Jo, vi räknade ut att ägglosningen skulle varit ganska exakt där. Vi har provat 2 test, ett på kvällen och ett på morgonen. Båda visade neg, men det är väll egentligen för tidigt för att visa något?

#2 Det bästa är att vänta till mensens första dag för att kolla, sedan brukar det kunna ge sig ändå när mensen kommer igång
Men det är ju bara så otroligt svårt att vänta med att testa.
Själv är jag testoman eftersom vi fösöker blir gravida. Testar för både ägglossning och graviditet flera gånger varje dag
Har köpt ett paket med 51 ägglossningstest och 21 graviditetstest för nästan inga pengar alls så jag slösar hej vilt 
#3 haha! Jo, det är ju precis så jag känner. Hade kunnat testa flera ggr om dagen. även om detta inte var något vi planerade, så är vi båda spännda och vill veta :) hihi
F.ö idag kom det något mensliknande. Men inte alls mycket och brunt. Vad säger detta er?
#4: Kan vara en nidblödning!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#5 . hur vet man skillnaden då? Har inte kommit fram till något bra .. :/ vi har ju nästan helt 100 ställt in oss på att det ska bli possitivt nu, så hade varit tråkigt med annat :(
Mensen skulle komma på lördag. Brukar vara rätt exakt och inte hoppa så mycket. Tyckte dock att det blivit lite rödare vid förra toabesöket. Men det är inte i närheten av hur mensen brukar se ut -eller "rätt mängd"
#6: Det är jättesvårt att veta. Blöder man kan det ju också vara ett tidigt missfall tex. Eller bara en helt vanlig mellanblödning, utan att man någonsin var gravid. Det går liksom inte att säga utan du får försöka hålla dig och så göra ett test! Men jag vet att det är jättesvårt att vänta :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#7 usch och tvi! Vet inte hur man ska orka vänta 
Testar nog imorgon, då är det 4 dagar innan. Känns lite onödigt, men vad 17.
Hoppashoppashoppas!