Ägglossningstest.. ?
Hej!
Är inne på försök 14 nu och har ett par dagar använt ägglosningstest och igår så visade sig två streck.. Dock var det ena mycket svagare än det andra.. Samma sak med idag, ett svagt och ett starkare.
Hur ska man tolka dett? Testen är köpta på nätet. Billiga-tester eller vad sidan hette.
Vi har ju "myst" på nu dessa dagar endå såklart men är det verkligen ägglossning när strecken inte är lika starka?

Jag har ingen aning om hur ÄL testerna fungerar men står det att det är två streck som ska visas borde det ju stämma oavsett styrkan på färgen?

Tror att test-strecket skall vara starkare än kontrollstrecket väl? Men det borde ju stå på instruktionerna du fått till. De jag hade (har) skall test-strecket vara starkare än kontrollstrecklet när ÄL är på g iaf.
Jag hittar inte pappren jag fick till.. Men nu idag är det ännu svagare än sist.. Och vi har testat varje dag nu i en vecka.. Har jag ingen ägglossning eller är det svaga strecket en antydan på att det är på g?
Förvirrande det.. Att det skulle vara en hel vetenskap att få barn det viste jag då inte när vi började..

ÄL kan ju komma senare än man tror. Så var det för mig när jag började testa. Trodde att det var nåt fel på mig, men så plötsligt en dag fick jag superstarkt teststreck.
Jag fortsätter testa ett tag till då och hoppas det händer något på stickorna

Blev det nått streck?
Jag har också köpt billiga stickor på nätet. Först trodde jag att dom inte fungerade men det var för att jag den månaden hade en cykel på 41 dagar så jag testade alldeles för tidigt. Ett tag så var jag övertygad att jag de svaga strecken betydde att jag hade ägglssning, men så var det inte. Den här månaden så fick jag två otroligt starka streck på teststickorna. Provade flera stickor olika tid på dygnet och det var fortfarande lika starkt.
Låg LH-halt: En färgad linje visas bara i kontrollområdet, eller så visas en testlinje som är svagare än kontrollinjen. Det betyder att LH-halten är låg.
Hög LH-halt: Om två färgade linjer visas och testlinjen är lika stark eller starkare än kontrollinjen kommer ägglossningen troligen att ske inom 24 till 48 timmar. Om du försöker bli gravid är den bästa tiden att ha samlag efter 24 timmar men före 48 timmar.
Hur många månader är det man måste vänta innan det blir utredning?
Jag har testat från dag 7 till idag 22 nu har jag gett upp, har inte haft någon ägglossning denna gången. Mensen lär dyka upp på lördag.. Något måste vara fel då det nu gått ett år och 2 månader utan något resultat alls
Är dock jätte rädd att prata med barnmorskan av just den anledningen tänk om något är jätte fel och vi aldrig kommer få barn..