Orolig...
För ca 2 månader sedan fick jag reda på att jag var gravid.
Men den 7/11 åkte jag in på akuten med enorma smärtor i buken.
Det visade sig vara en extern graviditet. Jag var 10 veckor gången
Äggledaren hade spruckit och jag hade 2 liter blod i magen.
Akut operation. Blev inget titthål eftersom ajg är kraftig. Det blev typ som ett kjejsarsnitt.
Låg inne några dagar fick sen åka hem.
Var hemma en vecka när ajg sen fick 40 graders feber.
Återbesök och sen antibiotika.
Efter fyra dagar hade febern inte försvunnit, återbesök igen.
Blev då inlagd eftersom jag hade en kraftig infektion i såret.
Låg inne i 6 dagar med antibiotika intravenöst.
Sen hade min sänka gått ner så mycket så jag fick åka hem.
Nu 6 veckor senare har jag äntligen fått min mens igen.
Nu undrar jag då vi ska försöka igen såklart (läkaren sa att det var okej efter 2 menstrationer)
Vad ska vi tänka på?
Är ju lite orolig
Jag tror inte att man på egen hand kan förebygga externa graviditeter eller andra komplikationer som kan uppstå. Det man kan göra är väl att se till att må fysiskt bra när man försöker - alltså försöka hålla en bra vikt, äta mycket frukt & grönt så kroppen är frisk och laddad med vitaminer, motionera så kroppen är stark och allt det här vanliga som är bra för en. Jag tror att om kroppen är frisk och stark har man större chans att lyckas med en graviditet, men sen är det ju bara vad jag tror.. Komplikationer kan uppstå ändå..
Jag önskar er i alla fall ett stort lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Fy vad jobbigt det måste ha varit! Har inga tips att ge, men tror väl lite som #1 och vill önska er all lycka till!
#1 Ja, min läkare sa till mig att det va absolut inget som jag hade kunnat göra för att kunna förhindra detta. Visst tror jag också att man lättare blir gravid om man äter och motionerar bra. Men komplikationerna tror jag har med annat att göra. Men tack så mycket. Vi håller tummarna allt vi kan.