Magfrågor
Ni som precis börjat få magar… kan ni fortfarnde "smala in er" så det inte syns?
Blir man fortfarande tjockare när man har ätit, och smalare när man inte precis har ätit?
golf.ifokus.se
Man blir hela tiden tjockare när man ätit upplever jag. Magen "sväller" ju lite när den är full med mat så det är nog inte så konstigt.. Fast det syns inte lika mycket ju större man blir, jag tycker jag ser jättetjock ut hela tiden, haha. Fast jag märker en viss skillnad på när jag vaknar och när jag går och lägger mig och det har jag gjort hela graviditeten - måste vara för att magen är tom (bara full med bebis) på morgonen och full med både bebis och mat på kvällen.
Det här med att "smala in sig" är lite svårt.. Det beror lite på vad man menar med att inte synas.
På bilden under var jag i vecka 13 (är i vecka 32 nu) och jag tyckte jag var jättetjock! Folk hade frågat om jag var gravid i 3 veckor och nästan alla visste, de frågade om jag var gravid, eftersom det syntes så himla tydligt, om man jämför med hur jag såg ut innan.
För de som känner mig skulle jag inte kunnat dra in magen och dölja det i vecka 13.
Till och med grannar kom fram till mig och frågade om jag var gravid, vart magen skulle ta vägen, när jag skulle få barn osv, osv. Och ändå är jag faktiskt inte så tjock på bilden! Men dom såg det tydligt.
Men om jag skulle dragit in magen lite och träffa någon jag inte kände skulle dom nog inte trott att jag var gravid, utan bara lite pluffsig. Det är ju inte en kula man har direkt, utan magen putar lite bara.
Min mamma såg däremot att jag var gravid redan 4 veckor innan bilden togs, i vecka 9. Där hade jag inte en chans att dra in magen och låtsas som ingenting, det syntes för mycket i och med att hon vet hur jag brukar se ut.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tack för svaret :)
Någon fler som har mag-berättelser? :P
golf.ifokus.se

Jag är i vecka 22 och kan fortfarande dölja det med pösiga kläder när jag går på arbetsintervjuer ;)

när jag va i vecka 32 kunde jag precis dölja de i stora kläder om jag kände för de. o såg man mej bakifrån kunde man inte tro att jag va gravid :)
Jag e så himala svank i ryggen så efter min son föddes 20:e januari tycker jag att jag fortfarande kan se ut som jag e gravid…om jag inte håller in liksom. Nu e jag gravid igen så det känns liiiite lönlöst att kämpa med musklerna…men jag antar att det är verkligen det ända sättet för mig. Förra grav frågade folk redan i vecka 8-9 om jag var gravid. Kändes lite jobbigt faktiskt. Jag kunde både hålla in maged ett bra tag för att det inte skulle synas dock. Att ha kläder jag inte brukade var mer avslöjande på mig än inte dock…;) Så nu denna gången, när man redan e lite förstörd…så kan jag då inte smala in mig alls!