Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 16132 ggr
QLBA
0

Ingen matlust

Är i v.19 och min matlust hat helt plötsligt försvunnit, får inte i mig hela portioner mat, det bara växer i munnen. Kan småäta på frukt och sånt men så fort det kommer till middag är det kört, är inte sugen på något och mår bara illa av tanken på att äta.

Är det någon av er som varit med om detta? jag är väldigt liten sen innan, så jag vet hur viktigt det är för mig att inte missa någon måltid.

Crispig
0

Jag tappade matlusten totalt ett tag. Det är inte mycket man kan göra, tror jag, mer än att försöka äta i alla fall. Saker som man kanske inte är sugen på men som endå kan gå ned.

Jag drack mycket vatten och smååt så ofta som det föll på. Men jag gick iaf ned 6kg dock… Jag ver ju visserligen inte liten när jag blev gravid så för mig var det inte en sådan stor fara.

Rajas
0

Jag är som du nu, jättejobbigt, men känner du inget litet sug på någonting alls? för gör du de så ät passa då på att laga de så du får i dig något.

Mvh Millan

QLBA
0

Ok då e jag inte ensam tack för era svar. Ja det är jätte jobbigt, det tar så mkt på orken också.

Äter mkt frukt men större måltider är nästan omöjligt.

Tussebus
0

Jag e i v.29 och är ganska liten när d gäller just mat, men får nog ändå i mig vad jag behöver iom hemmapressad juice, smoothies och mackor Glad Så jag tror att det löser sig ändå som sagt :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

JMax
0

I perioder fick jag inte i mig någonting försökte peta i mig lite frukt o dricka. Det satt oftast inte i mer än någon vecka.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

OolssonxD
0

jag har så nu också.. men jag får på morgonen tänka på vad är jag sugen på och då brukar det gå ner.. lite iaf. jag är visseligen vecka 18+4 och haft värre tider jag inte fick i mig vatten. blev inlagd på sjukhuset för de.

Engagera
0

Jag har också haft så, iaf idag. Mått illa sedan jag vaknat och fått trycka i mig maten som serverats. Mindre kul när man ständigt hulkar när man tänker på mat eller så. Sur i magen också.

Förstår dig för på ngt vis vill man ju gå upp i kg och inte ner i en graviditet. Du får helt enkelt göra som jag, tvinga dig själv att äta - och så hulka upp't om det nu så vill…
Det är ju inge kul precis men va ska man göra ;]

Crispig
0

Jag var mest orolig när jag gick ned i vikt iom att gifter som lagrats i fettet kan frigöras och påverka bebisen. De tyckte jag var lite läskigt. Så jag blev lite sur när min styvmamma tyckte det var ett plus att jag gick ned i vikt iställe för upp…. De finns ju massa annan tid som man kan sattsa på att gå ned, när man är gravid vill man ju bara gå upp så hälsosamt som möjligt.

OolssonxD
0

mår jag för dåligt en dag. så har jag svårt att pressa i mig mat. då äter jag något som kan gå ner lite och ofta av… så jag har svårt att tvinga min kropp