oönskade graviditeter och falska plus!
Hej! Har aldrig varit här inne förut men sitter hemma med dunder mensen så läser runt lite:)
Ska försöka göra en lång historia kort;
Jag var 17 och träffade min första kärlek (bestämde tidigt att jag skulle vänta med sex tills jag var riktigt kär). Jag började äta Yasmin28 och blev gravid månaden efter men märkte det inte förrens i vecka tolv då jag under hela tiden hade "mens" som vanligt.
Jag fick göra en akut abort för att slippa föda ut hon/han. Anledningar var massor; för ung, ingen ekonomi, hade ätit p-piller hela tiden, hade rökt hela tiden, hade festat mkt och hade ett virus så att behålla hade varit extremt egoistiskt. Det var bland det värsta jag gjort då jag alltid har sagt aldrig en abort.
Jag bytte till p-ring och plussade ca ett halvår efter men fick tack och lov missfall två veckor senare, förutsättningarna var inte bättre då.
bytte till p-plåster exakt samma sak hände ca halvåret efter igen.
Då inte heller stav fungerar för att jag får extrema blödningar (hamnade på akuten) så var det enda alternativet att vara utan medicinskt skydd och det har gått bra i två år förutom för två månader sen då jag plussade igen, det här låter helt galet men ringde till kvinnokliniken direkt och krävde att jag skulle få komma in på direkten (rädd för att historian men sena upptäckten skulle upprepas). De på kvinnokliniken var superbra och förstod hur jag kände. Det plussade också där men syndes inget på ultraljudet, fick tid 2 veckor senare och då plussade det inte ens längre. Hade inga blödningar mellan. De gjorde ultraljud för säkerhets skull och där fanns inget heller. Allt detta har gjort att jag varje månad när det närmar sej mens mår jag rent ut sagt skitdåligt och är orolig för att något är fel, jag har dessutom badrumsskåpet fyllt men gravtest så gör dem regelbundet för att vara på den säkre sidan.
Har någon varit med om något liknande?
Att preventivmedel inte fungerar?
Att det plussar fast det inget är?
Sen är det jätteroligt att titta runt på alla fina bebismagar och nyfödda
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

När jag gick på skolan så skolsystern som vi hade då hade 2 ggr blivit gravid trots hormonella p-medel och hon behöll barnen. När hon var25 år steriliserade hon sig då hon egentligen inte ville ha barn alls men hon är emot abort. Det var hennes 2 bästa misstag i livet hennes barn sa hon. =P
En som gick i min paralellklass blev också gravid trots p-piller och hon behöll också barnet.
"Spökstreck" finns ju. =)

Kan inte sova när ja har mens så har googlat runt och lärt mej både det ena och det andra!
Sökte på "falskt plus" och fick fram två möjliga alternativ och det första jag hittade var att det kunde bero på cystor och det beror mitt troligtvis inte på då jag i samma veva som det här fick åka in till akuten för jag hade feber och svåra ben och buksmärtor, då tog de fyrtioelva blodprov, topsade och gjorde ett ultraljud vilket inte visade några konstigheter (fick tom. beröm för att livmodern var fin). Det andra var att den senaste blödningen var ett missfall och att de hormonerna fortfarande plussade, minns att min mens som alltid börjar på kvällen var 28 dag hade varit sen gången före och att jag sedan fick en blödning 6 dagar efter den slutat.

#1 ja det finns dom som hormonerna faktiskt inte tar på!
Lite komiskt är det men är faktiskt inte så roligt att leva med då man aldrig kan ha ett riktigt normalt sexliv (om man inte försöker få barn). Pappa träffar en tjej som lyckats få sex barn med preventivmedel, nu är hon steriliserad (thank god!).
Jag har tre "riktiga" bröder, tre "plast" bröder och sex "plast" systrar det både räcker och blir över!!

#3 Jag såg ett program där mannen var steriliserar och kvinnan var konstaterad infertil flera gånger, nu väntade dem trillingar på naturlig väg. =P