När?
Hej hej!
Har läst att man kan få mensliknande värk när man är gravid. När brukar den sätta igång?
*nyfiken*
I början och i slutet av graviditeten. Detta är hos mig men alla kvinnor är olika förstås.
Jag har haft det dom tre första månaderna.
oki =)
Har gått över min mens med 8 dagar, men har ont i äggstockarna och min mage har krånglat i en vecka nu också.
Tror att den bara är försenad, men man kan ju alltid hoppas på annat ^^ Går på minipiller
oki =)
Har gått över min mens med 8 dagar, men har ont i äggstockarna och min mage har krånglat i en vecka nu också.
Tror att den bara är försenad, men man kan ju alltid hoppas på annat ^^ Går på minipiller (hade p-piller innan df vet man aldrig)
Har fortfarande inte fått min mens…räknade fel innan har gått över med 12 dagar nu, men testet visar negativt =(

Om du misstänker graviditet så sluta med p-pillrena tills du vet. :-) hoppas du på + eller?
Värken man får som gravid är växtvärk då luvmodern växer. Värst är det i början då den börjar växa o utvidgas fort. I slutet är den så stor att man åxa kan få värk. Men i mitten är det oftast bättre, dick kände jag värk då med. Man kan lindra med värmekudde. :-)
oki =)
Kust nu känner jag inte så mkt som tidigare.
Jag hade inte precis blivit ledsen om det blev ett plus ;) i.o.m att jag och min sambo går i tankar om att sluta med pillerna :P
Men kan det dröja innan det plussar?
Jag vet en tjej som var i vecka 7 eller 8 första gången hon plussade och då hade hon testat sig en gång i veckan ungefär.
oj :O
Men mens e ibland försenad, men aldrig såhär länge! Jag gjorde testet i tisdags.
Har du nyligen börjat på dom minipillerna? Beroende på vilken sort så kan mensen helt och hållet försvinna som "biverkning"…
Jag går också på minipiller (Cerazette) och min mens har varit borta sedan jag fick min son för ett år sedan.
Trots att jag vet det så "känner" jag mig gravid vissa månader.
En tanke bara…
Lycka till!
Mvh,
-C
Inte jätte nyligen….sen i mars ungefär och jag har fått mens varje månad. Jag bad om piller speciellt där man fick sin mens :P