Vilka symptom?
Jag har redan nu 4+2 följande symptom:
- Lätt illamående (speciellt vid motion).
- Yrsel.
- Småsmärtor i magen.
- Trötthet.
- Huvudvärk.
Hur var det för er?
Jag låg och kräkte, hade ont överallt och mådde inte alls bra vid den tiden… det höll i sej i 28 veckor
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Ujuj, jag mådde illa och kräktes men det blev lättare med tiden… Yrsel hade jag också och var tvungen att ta det väldigt lugnt om jag skulle vända mig om när jag var ute och gick…
Många Goa Kramar
Annisangel
#2 Lågt blodtryck är ju jättevanligt också vid graviditet. Det är hemskt, hade jag också då jag har lågt i vanliga fall också. Kanske ska man vara glad för det men det är ändå jobbigt
#3 Jag har också lågt blodtryck i vanliga fall, men bm sa att det var bara bra för då var risken för havandeskapsförgiftning minimal för mig… Inget ont som inte har något gott med sig!
Många Goa Kramar
Annisangel
är i vecka 9 imorgon och nu först så har mina kramper och illamående att försvinna. Vist jag får lite ont i magen efter samlag och illamående har jag på morgonen men annars e ja så gått som mig själv igen förutom yrsell och trötthet :P
#4 precis… likaså för mig men det var ändå hemskt för man blev ju så yr… mycket därför man mått illa också tror jag, måste ju hänga ihop på nåt sätt
Jag är i v. 20+2 och de symtom jag har och haft är:
illamående (akupunkturen har gjort det lite lättare men inte mkt)
huvudvärk
magsmärtor
ömmande bröst (har nästan gått över helt nu)
foglossningar
läckande bröst
humörssvängningar
Yrsel
hörselbortfall (hör ingenting, utan känner bara ett stort tryckande mot öronen, som om man får lock för öronen som kommer och går. Detta kommer oftast när jag är stressad eller trött)
Trötthet
OROLIG!!!
Har varit gravid 2 gånger innan, men valt att inte behålla de. Beroende på dålig tajming och att jag inte har haft för hållande men killarna. Och båda gångerna har jag bara vart i v.7+2 och mått illa konstant. Men nu anar jag att jag är det igen, vilket ja tror är omöjligt iomed att jag satte in en hormonspiral i april. Men sen har jag läst i bloggen att de är fler som har blivit gravid trots spiral, så ja börjar bli lite orolig. Brösten har blivit större och ömmar ibland, är illamående på morgonen men även på dagen. Sen vet jag inte onm det är vanligt och ha lite värk i korsryggen om man är gravid? Gjorde ett test hos min barnmorska för en månad sen och de visade negativt. Men får nog göra ett nytt. Själv hoppas jag att de bara är laktosmage, men brukar inte vara svullen så här länge,brukar bara vara över dagen.
Någon som känner igen de?
#8 man kan må så av spiralen också samt av andra anledningar men ta och kolla upp det

har en kompis som blivit gravid två ggr med spiral..
#10 Har hon gjort abort då? Kan man behålla bebisen om man har spiral eller har spiralen ramlat ut eller suttit fel?

#11 hon har gjort abort då. så jag vet inte om man kan behålla den. men vissa har att inget skydd förutom kondom fungerar..
#12 Kondom är inte heller helt säkert… ska man vara helt säker ska man antingen låta bli sex eller sterilisera sig