Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4733 ggr
JessicaA80
0

Huvudvärk?

Jag är gravid i 4:de veckan och har en enorm huvudvärk.

Fler som har det och hur fixade ni det? Alvedon hjälper knappt.

AlbaStiffler
0

Kan va hormoniellt. Men jag hade huvudvärk/migrän i mellan v10-20 typ konstant. Tillslut konstaterade en nogrann läkare (de övriga läkarna o bvc trodde på hormoner) att det var bihåleinflammation. Kanske orsakades den av att man ofta som gravid får svullna slemhinnor i näsan o därmed bli snorigare/täpptare o sen fick jag kanske inflammation i bihålorna. Fick penecillin, sen blev jag fri från huvudvärk, 12 veckor senare, puh.

Äter o sover du tillräckligt?

JessicaA80
0

Jadå äter och sover som jag ska. Jag tror det kan vara att allt är så nytt och lite stressande. Jag är nog rätt spänd tror jag.

Härligt med läkare som bara tar för givet utan att kolla upp. NOT!

AlbaStiffler
0

Vet vissa gravida som börjat sova middag flera timmar per dag. Så sömnbehovet kan öka o därmed även spänningar om man inte får tillräckligt. Hehe.

Medlem
0

Hade huvudvärk (dagligen) från v20 till v30 och det var nog pga hormonerna som spökade. Jag fick bara Alvedon suppor och de hjälpte ingenting. Det enda som lindrade lite var att använda japansk mynta-olja som jag smörjde pannan och tinningarna med och en varm kudde under nacken. Jag märkte också att för mycket sömn gjorde huvudvärken värre.

JessicaA80
0

Oj, hoppas jag slipper ha huvudvärk så länge. Glad

Annisangel
0

Jag har inte haft huvudvärk något alls… Jag har nog haft en himla tur… Det är inge kul med huvudvärk alls *kramar om trådskaparen*Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

AnnaFagerell
0

Har du provat en sån där vetekudde man värmer i mikron? Det hjälpte mot min huvudvärk, jag la den på axlarna. Stress tror jag påverkar mer än man tror och att man är mer stressad än man tror

Medarbetare på djurskydd.ifokus