Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6728 ggr
johanna9
0

Barnvagn

Vad har ni för barnvagn eller va har ni tänkt o köpa för vagn?

[stuxen]
0

Vet ej ännu troligen någon begagnad combivagn, men vi får se, vi behöver en väldigt liten vagn då vi bor trångt och även har en väldigt trång bil.

johanna9
0

Vi funderar på att köpa en cresent kombivagn, är de ngn som har eller haft en sån?

Linn
0

#2 vilken cresent är det du tänker på? En kompis till mig har precis köpt en m300.

Vi köpte en brio go, svindyr var den, även begagnad men vi hade lite krav på vagnen och denna hade allt. Sedan fick vi mycket hjälp från familjerna med pengar så det underlättade mycket! Vi är i alla fall supernöjda med denna.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

johanna9
0

#3 En sån classic tror ja de hette :) Min sambos syster har en sådan o vi har testat den o är jättenöjda med den. men ny går den på nästan 7000 kr..

Linn
0

#4 Crecent ska göra bra vagnar, framför allt ska det vara riktigt bra gung i dem så att det blir mjukt och skönt för bebisen att åka i.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

johanna9
0

#5 jaa o den va väldigt skön o köra. tillochmed min Sambo tyckte om den :) Så vi ska snart beställa en sån för dom kan tydligen ta slut för 2011 modell kommer i februari. så vi får beställa senast oktober.

Johanna
0

jag har en crescent classic, den va överlägsen i vintras m all snö.., den är snygg

men, den är tung, har en hel del finesser, så min vagn har pajjat 2 ggr, på samma ställe…liggdelen är ganska trång, när man sen har dom sittandes så är den väldigt kort från rumpa fram till ben, om du fattar hur jag menar, min dotter hade redan vi 11mån ålder problem att ha benen rakt fram o benen hamnade lixom utanför fotskyddet..

så jag vill inte rekomendera den vagnen…
har även en bekant son köpte en likadan, oxå väldigt missnöjda

Johanna
0

det är oxå ett överlägset "gung" i den… super att söva små barn i den.,. men vad hjälper det när det e sönder Flört
sen så kunde min dotter nästan komma åt däcken när hon satt i vagnen, vilket kändes lite läskigt…

AlbaStiffler
0

Tips är att beställa på nätet tex på billigbarnvagn.se eller vad nu sidan hette.. Maila dem o kolla lager, de kan fuxa andra modeller än de visar på sidan. Vi fick vår brio duo, förra årets modell flera tusen billigare.

Även vanl affärer säljer ut förra årets modeller billigare nu på hösten/ vintern, håll ögonen öppna o gör klipp!!! :-)

[stuxen]
0

Det sorgliga är att vi bara har en butik här som säljer vagnar och de är inte billigt, men sedan kanske det är vi som är snåla.

Får kolli i vinter med andra ord.

Tisdag
0

Vi beställde från Tyskland, smidigt och billigt. Kidsroom.de

Vi beställde från den sidan eftersom andra som köpt därifrån verkade nöjda och att de är vana med skandinaviska kunder.

Emelie-E
0

Jag får låna min systers vagn, så vet inte helt vad det är för någon, men en kombivagn av något slag iaf =)
Den har svängbara hjul på alla fyra tror jag, så den är väldigt enkel att köra med där det är trångt och så =) Fått "övningsköra" en del med min systerson ;D haha.

Men annars är den nog en stor klumpig sak. Får se hur jag trivs med den och så senare. En bra förstavagn iaf =)

Tina-A
0

#12: Det svåra när alla hjulen är svängbara är att den kör mycket sämre i snö, har jag för mig. Tror jag?

Men det beror ju lite på hur man bor, bor man mitt inne i stan så är det ju typ ingen snö :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Emelie-E
0

#13 Fast det går att låsa hjulen också =) Så man kan välja själv hur man vill ha det =)

Tina-A
0

#14: Värsta bra ju :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jensa90
0

Jag o maken köpte en begagnad vagn, för 51kr. =P

http://www.facebook.com/photo.php?pid=224700&l=89920e60f2&id=100000739225774

Resistance is futile. 

Mitralis
0

Funderar på barnvagnarna där de nyfödda sitter som i en "bilbarnstol". Hur är det för deras ryggar? Dom får ju inte sitta så länge i "babysittarna" som står på golvet och "gungar".

Tisdag
0

#17 Samma där, inte bra för ryggen att sitta för länge i "bilbarnstolarna" heller.

Mitralis
0

#17 Tänkte väll det.

Tangotime
0

Vi har haft vår Emmaljunga i lite över två år. Vi är jätte nöjda med den och kommer att ha den till nästa barn också. Det är en vanlig sittvagn, men det fungerar utmärkt att ha barnet liggandes i den även i början. Så jag kommer absolut inte att lägga en massa pengar på en combi eller ligg vagn.

Annisangel
0

Vi funderar på en Baby Travel med svängbara hjul, men det är ingen vi fastnat för ännu.

Många Goa Kramar

Annisangel

Joto
0

#2 Vi har en Crescent classic som är inköpt i början av 2010. Den är inte använd många gånger (mindre än 10 ggr) eftersom selen har varit min favorit istället. Dessutom har vi en äldre Emmaljunga som vi kör med här hemma och den andra är mer "finvagn" Glad

Funderar på att sälja Crescenten så är du intresserad är det bara att skicka ett pm.