BF+2
Ja, nu har jag gått över 2 dagar har massvis med sammandragningar och så gick slemmisen för ett par timmar sen… Varför kan det inte komma igång ordentligt för då?? Jag känner mig verkligen enorm och sprickfärdig nu och längtar ju så efter lillan!! Suck :(

:( att du ska behöva baka på dem så länge då! har ni pratat om tid för igångsättning med barnmorskan än?

Jupp! Vi ska till NÄL på Måndag kl 9:30 för samtal och undersökning, har vi väldigt tur så kanske dom sätter igång det redan då sa Åsa. Hon hade överdrivit en massa om hur besvärligt jag har det när hon pratade med dom… Hehe :) Så jag hoppas på det om det inte kommer igång innan dess! Jag blev så glad imorse när slemproppen gick, men sen har det ju inte hänt nåt annat än dom vanliga sammandragningarna =/

då håller vi tummarna för måndag!! :D

själv gick jag över 11dagar… *phu*.. dt va en pärs.. kändes som att ungen skulle tillbakabildas o jag grät varje dag…
hoppas det kommer igång för dej snart så du slipper bli igångsatt :-) det är inte så roligt att bli om kroppen inte är redo för det.. jag va bara öppen 0,5cm,

#3 Jupp! :D
#4 Ja, fy va jobbigt det är :( Jag gick över tiden 13 dagar när jag väntade min första, till slut gav jag upp och va övertygad om att det inte skulle komma någon bebis… Då startade de av sig självt ;) Men jag hade hoppats på att slippa e den här gången, andra gången och allt =/

#5 ja, man tycker ju att kroppen ska veta vad den ska göra :P
jag hoppas stenhårt på att min kropp ska fatta denna gången, men.. hahha.. med min tur så..

#6 Ja, precis! Hur långt gången är du nu?

#7 v10 (9+2) så det är ännu långt kvar…. beräknad till 14e april än så länge…
men alla graviditeter börjar ju nånstans..

#8 Ok! Men det kommer gå super fort! Jag fattar inte att det redan har gått 9 månader för mig!

Ingen bebis idag! Trots hinnsvepning, inte än iaf! Hinnsvepningen var ju långt ifrån det behagligaste jag har varit med om… Men läget är tydligen mycket gynnsamt så att kommer det inte igång av sig självt idag eller inatt så har vi en definitiv tid för igångsättning imorgon kl 8 :) Snart är hon här!! :D

oooh, då håller vi tummarna för att det kommer igång av sig själv snart!! vad innebär hinnsvepning egentligen?

Läkaren tryckte ner magen med ena armen samtidigt som att hon pressade upp livmodertappen med andra handen och pillade bebisen på huvudet ;) Hårdhänt och brutalt… Haha! Dom gjorde tydligen så förr för det ska tydligen få kroppen att själv skicka ut hormoner som sätter fart på förlossningen, jag känner mig mest öm därnere dock, inga värkar eller så :( Men livmodertappen är iaf såpass mjuk nu så att hon kunna pressa upp den 3cm så att dom kan ta hål på hinnorna imorgon! :)
Lycka till :D:D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#12 ooh, lät inte allt för trevligt! Men men, får det igång förlossningen kanske det kan vara värt det….