Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 6973 ggr
Phanomea
2010-09-07 04:04
0

Förvärkar!

Jag tänkte höra med er hur ni har haft det med sammandragningar och förvärkar och om det kan vara så att mycket förvärkar tyder på att förlossningen är nära?

Jag är beräknad till nu på Torsdag den 9/9 och har den senaste veckan haft jättemycket sammandragningar och dom senaste dagarna har sammandragningarna även gjort ont, förvärkar. Igår hade jag jätte mycket förvärkar och satt bara och väntade på att det skulle sätta igång på allvar, men det gjorde det inte Rynkar på näsan

Under min förra graviditet så kände jag inte av några varken sammandragningar eller förvärkar och då gick jag över 13 dagar… Och nu är jag så stor och tung och längtar nåt vansinnigt efter bebisen så jag hoppas innerligt att hon kommer mer runt BF och att jag slipper gå över nästan 2 veckor den här gången oxå…

Vad har ni för erfarenheter vad det gäller sammandragningar och förvärkar?

Linn
2010-09-07 12:20
0

Det behöver tyvärr inte betyda något alls vad jag förstått det som Obestämd Hoppas att du slipper vänta så länge denna gången dock!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Phanomea
2010-09-07 22:43
0

Jo, men jag vill att det ska betyda att det kommer igång snart!! Haha ;) Jag vill inte vänta längre jue :(

Linn
2010-09-08 09:36
0

förstår dig absolut! jag ville få värkar efter vattnet gått så att jag inte skulle behöva bli igångsatt.

Linn

Phanomea
2010-09-08 16:12
0

Ja, precis… Jag börjar faktiskt bli lite orolig på riktigt över hennes storlek nu… Hade helst sluppit att bli igångsatt oxå, men samtidigt vill jag verkligen inte gå över nåt! Hur mår ni nu förresten? Har förstått att det har varit lite bök?

Linn
2010-09-08 20:12
0

jo, en del bök har det vart, jag fick ju opereras efter förlossningen och sedan fick jag en infektion så jag blev inlagd ett par dagar igen efter att vi kommit hem. ska på återbesök i morgon men det verkar som att amningen sket sig under den tiden vilket knäckte mig :( han hade även för kort tungband vilket vi har vart inne och klippt av idag. jag ska försöka amma när jag har lugnet i mig och se om han kan hitta rätt sugteknik. gott om mjölk har jag i alla fall så jag har köpt en elektrisk pump vilket underlättar det hela.

tänker på dig och hoppas att du har din lillfia hos er snart!

Linn

Phanomea
2010-09-09 02:20
0

Va va de som hände egentligen? Låter som att ni verkligen har haft en tuff start =/ Stackars lille William med tungbandet och allt dessutom! Och du med! Hoppas att det vänder till det bättre nu då och att ni börjar må bättre och att allt börjar funka som det ska!

Tack! :) Ja, jag hoppas att lilla damen behagar att titta ut dom närmsta dagarna!

Linn
2010-09-09 10:33
0

Jag fick ett hematom, en blödning innanför en slemhinna i vaginan där det blev en blodansamling på 3-5dl blod. så efter det fick jag väldigt dåligt blodvärde plus en ordentlig förkyldning och utan något immunförsvar kvar blev det en infektion. när jag åkte in till NÄL igen så hade jag även ett rejält migränanfall, vet inte om det berodde på det men jag var helt borta och kunde knappt prata, fel ord kom ut ur min mun och jag kunde inte ens tala om vilket år det är.

William tog det väldigt bra igår med tungbandet, skrek inte särskilt högt eller länge och lugnade snabbt ner sig igen.

Linn

Phanomea
2010-09-09 14:10
0

Fy va otäckt det låter! Jag har haft migrän sen jag va 11 och ibland får jag sådana konstiga anfall oxå, där jag varken kan prata, läsa eller skriva vettigt. Det är ganska otrevligt! Mår du bättre nu då? Tapper liten kille, William! Har han haft problem med att äta pga tungbandet eller?

Linn
2010-09-09 18:17
0

det blev problem med amningen när jag låg inne, vi hade ganska så bra flyt även fast han hade kort tungband. men han blev tvungen att äta från flaska i ett dygn så efter det krånglade det till sig ordentligt. amningen knäckte mig totalt och nu vet jag inte om mitt psyke orkar med att försöka börja om vilket gör mig rätt ledsen för jag ville så gärna amma.

Linn

Phanomea
2010-09-10 03:02
0

Fy va jobbigt! Tyvärr så känner jag igen det där lite, Gabbe fick en infektion när han föddes så han fick ligga på neonatalen en vecka och då blev det väldigt svårt för mig att kunna amma honom när jag inte fick ha honom hos mig hela tiden. Vilket resulterade i att jag sinade ganska fort och sen hade jag inte tillräckligt för honom. Det va skit tråkigt… Men har du mjölk så att det räcker? Du kanske kan försöka lite lätt och utan att sätta en massa press på dig själv? Så kanske det löser sig? Hoppas att det löser sig på ett sätt så att du mår bra iaf!

Linn
2010-09-10 09:25
0

Mjölk har jag. försöker öka produktionen lite. Han har fått ersättning ibland men då har jag inte legat före med utpumpningen. Tanken är att jag ska försöka lite lätt och kanske få det att funka så småningom, men jag har inte vågat prova än…

Linn

Phanomea
2010-09-10 13:10
0

Ok, men gör det som känns bäst för dig och klandra inte dig själv om det inte funkar!