Inskrivning
Inskrivning på mödravårdcentralen i v.11 är inte det sent ?
Nej, brukar ske v 10-13
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Ok, Tack, trodde det var tidigare så blev lite fundersam, får man göra det första ultraljudet då också ?
Hade min i vecka nio dock, men de var nog bara för att de hade tid över :P

första ultraljudet brukar vara i vecka 18-20 ungefär.

jag blev inskriven i vecka 5-6, vet inte om det berodde lite på att jag var osäker på sista mensen dock, men annars skulle det vart i vecka 8 ungefär tror jag. det är ju så olika på olika ställen i landet.

Jag skrevs in i vecka 12. Tiggde till mig ett UL i vecka 14 för jag var orolig och sov inte på nätterna. Dessutom gick jag ver en hel del i vikt.
Nästa ul i vecka 20.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tack alla för svaren det verkar va väldigt olika från kommun till kommun. Får läsa och lära här och på internet istället för att lyssna på BM första tiden =).
Jag blev inskriven vecka 7 tror jag det var
Sen blev det ultraljud i vecka 18 men dom kunde inte bedömma hur stort fostret var så det blev ett till någon vecka senare! 
Många Goa Kramar
Annisangel

1a barnet fick jag inskrivning först i v13
denna gången gjorde jag det i v9
Jag blev inskriven i vecka 9 och ska ha ultraljud när jag är i vecka 17.
Gick på inskrivning i v 10. Här brukar de ha två besök, ett med information och sånt och ett där man tar alla prover, men jag och min bm kunde inte passa våra dagar och tider för två samtal så vi buntade ihop det till ett och så blev det i v 10. Första samtalet brukar vara i v 8 här.
Jag var på infomationssamtal (det som nämns i #11) i vecka 5, och inskrivning i vecka 8 tror jag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jo, jag blev också erbjuden ett sådant informationssamtal, men tackade nej då jag kände mig relativt välinformerad redan, iaf på grunderna. Finns ju så mycket att läsa online nu för tiden.