ont
har fått så otroligt ont i ryggen den senaste tiden. jag har naturligt mkt svank, men nu blir det ju värre med en stor kula där framme.
känner det på mitt humör, jag är irriterad hela tiden. känner mig trött och sliten.
var på mvc idag, fick bokat läkarbesök till den 13/3 och dessförr innan ska jag försöka få tag på en sjukgymnast.
havandeskapspenning var tydligen inte att fundera på då här jag jobbar kan man bli omplacerad. men då krävs det ju att man kan jobbet som man blir omplacerad till med.
jag har ett sittandes jobb - om det finns saker att göra. annars ska jag hjälpa till att plocka varor och packa ner dom i kartonger. man går mycket och lyfter tungt. inte så bra mao.
jobbigt nu faktiskt.

Usch det låter jobbigt. Men det löser sig nog på något sätt det med jobbet, det brukar ordna sig. I vilken månad är du i?

fick tid till läkare den 13/3, på onsdag ska jag till sjukgymnast då min bm tyckte det kunde vara en bra idé. sjukgymnasten sa att en gördel förmodligen inte kommer att hjälpa eftersom problemet sitter i ryggen på mig. men han skulle försöka hjälpa mig med tips.
min chef frågade mig idag varför jag fortfarande jobbar. fick berätta att jag har börjat få problem och att jag söker hjälp för det. han sa att vi kunde försöka hitta ett mer stillsittande jobb, men eftersom det funkar att sitta ibland och ibland har jag jätteont så löser det ju inte problemet till fullo.
är i v 33 nu.
vart till sjukgymnast också vid graviditet nr 2 pga ryggont. Fick bla en glidmatta till sängen så det skulle vara lättare o vända sig i sängen. Den var kanon! Fick även en gördel o ha på sig på dagarna som håller upp ryggen lite. Kunde inte klarat mig utan den.

men vad berodde din ryggont på då? är det foglossningar så hjälper nog en gördel. sjukgymnasten jag pratade med sa att det förmodligen inte hjälper på mig eftersom det är svanken som är mitt problem.

Lisette, lägg dig på golvet med benen upp på en stol så du får sträcka ut svanken en stund…det är kanonskönt.
Jag har precis som du mycket svank redan innan och på det fick jag magar som var enorma och som tyngde ner.
Det finns ett par totalt oglamorösa trosor med inbyggd gördel som man fäster under magen och som håller upp den lite vilket avlastar ryggen.
Tänk på när du står upp att du står lite brett isär med benen och med lätt böjda knän, då rätar du ut svanken lite och den får vila.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

hihi precis det du skriver sa sjukgymnasten till mig idag. :D

Se där ja :oD
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.