Ont...
Jag är gravid i 27:e veckan och kräks fortfarande men numera bara på morgonen, men det är mera intensivt… Jag har fått ont precis under revbenet på vänster sida, så nu undrar jag vad det kan vara för något? Jag ska tack och lov till barnmorskan imorgon så ska jag ta upp det med henne. Men jag blir ju lite orolig vad det kan vara, om man kan kräkas så våldsamt att ett revben knäcks??? Eller också är det musklerna runtikring som drabbas…..
Någon som varit med om liknande?
Många Goa Kramar
Annisangel

Kan väl mkt väl vara rejäl träningsvärk eller kanske någon mindre muskelskada. Muskelskador kan göra SJUKT ont.
säkert bebisen som trycker, det kan bli blåmärke på insidan liksom
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Tack för era synpunkter.
#2 Jaha, kan det bli så också? Men det är nog logiskt… Ujuj, blåmärken på insidan, nu har jag blivit utsatt för det med!!
Kram på er!
Många Goa Kramar
Annisangel
När jag var sjuk i nån kräksjuka av nåt slag för några år sen kräktes jag så våldsamt mycket och ofta och reflexerna fortsatte hela tiden fastän det inte fanns nåt kvar att få upp under två dagar, och då hade jag skitont i typ bröstkorgen/revbenen och däromkring. Det gjorde så ont att jag grät och då ska det mycket till ;) Varför jag fick så ont på vet jag inte säkert men förmodligen blev det en jäkla träningsvärk eller bristning i nån muskel… men jag slutade ju som sagt kräkas efter två dagar och nästa dag gjorde det inte så ont längre.
Om det är bebis som trycker gör det ju också ont… jag har fått blåmärke vid naveln där h*n tryckt ett par gånger länge och väl… Ont som tusan har det gjort då.
Håller tummarna att du får slippa kasta upp mer snart!
#4 Ja det hoppas jag att jag slipper snart… Det är så jobbigt
Men mamma sa att hon mådde illa i stort sett hela tiden med mig så vi får se hur det blir… Stackars lilla mamma! Så jag brukar tänka att det är skönt att jag bara mår illa på morgonen!
Tack för kommentaren!
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag hade med kräkningar/illamående genom bägge mina graviteter. Tom den dagen jag skulle föda kräktes jag så jag vet hur det är. Fråga din barnmorska om det finns något de kan ge dig för att lindra det hela, för jag vet att det finns men är inte säker på om det fungerar. Ett annat tips är att äta lite men ofta…Men oftast kommer det ut ändå. Min mamma hade såhär med under sina graviteter, tydligen är det ärfligt.
Ang. revbenen så tror jag att det är musklaturen.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!