Jag läcker!
Måste säga att jag är rätt säker på att vattnet gått! Har fått tid för kontroll på NÄL kl 14.00.
Vad ska man fördriva tiden med idag då? Har inga värkar än.
Gissar det är första barnet?
Kan ta flera dagar än… Jag skulle tagit det lite lugt. Äta bra och ladda… Kanske gå en promenix
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Ja, det är första barnet.
vet att man ska ta det lugnt och spara på krafterna men hur kul är det att bara sitta och vänta på att något ska hända? Som du säger, det kan ju ta flera dagar till och den tiden kan ju då gå fruktansvärt långsamt!
Kom på förut vad det var jag glömde köpa när vi köpte hem blöjor och sådant, jag glömde köpa bindor till mig. Så det blir en promenad ner till ICA sen för att köpa det och något gott att äta under dagen och något att stoppa ner i BB väskan.
#2 Jag hade coca cola med mej till BB, och kexchoklad… synd jag inte hade det första gången dock… Du får veta på kontrollen om det kommer ta tid eller det blir idag. Men ta det lugnt, du kan inte stressa fram det, men mycket bra röra på sej dock
Lycka till!

det är nog något sådant jag tänkt stoppa ner i BB väskan också.
timmarna fram till kl 14 kommer ju snigla sig fram dock! Sambon åker från jobbet vid lunch och det tar ju i alla fall en timme att åka till NÄL så fram till halv ett eller något sådant får jag fördriva tiden med något annat än att stirra på klockan hela tiden.
Tack så mycket :)
#4 du får göra som jag… rensa garderober och dyl =)

Tja, jag kan ju alltid plocka undan lite här och var och diska lite och så…
Oohh! Nu är det inte långt kvar :D Och jag som tar ut p-staven 12.30 idag, känns som att det sniglar sig för mig med men kan ju inte vara någonting i jämförelse med dig. Vad spännande! Kanske blir bebis 28:e då ;)
/Christine

Får se vad de säger inne på NÄL sen. Spännande att se om det hänt något eller om de tror att det blir utdraget.

Spännande!

Linn, väntar otåligt på en uppdatering!! :)

Här kommer uppdatering.
Jag åkte in och så gjorde de en CTG mätning, där såg allt bra ut. Sedan gjorde de ett ultraljud och och kollade säkert så att det var huvudet som låg neråt. Och eftersom att jag fortfarande inte hade några värkar så bokade hon in mig för igångsättning i morgon kl 9.30. Så nu är det inga tvivel om vad jag kommer ha för mig i morgon.
Jag började känna av något som jag kanske skulle kunna kalla för värkar under tiden de gjorde CTG mätningen och jag känner av något nu också. Så jag hoppas att förlossningen kan komma igång av sig själv nu under natten eller så så att jag slipper bli igångsatt.

Oh :D Vad spännande :D
Åh vad jag är avundsjuk…har ju massor av månader kvar innan jag får träffa det lilla hallonet i min mage =( men lycka till imorgon Linn!!!!!
Amor vincit omnia

Åh va spännande!! :D Hoppas att allt går bra! Jag är oxå lite avundsjuk, jag vill att lillan ska komma nu oxå. Jag orkar inte vänta knappa 2 veckor till :P
Spännande, är det så nära skulle jag tagit cykeln på en tur… det hjälper, det lovar jag… Det satte igång mej min första gång =)
Åh! Men gumms! Let me know vad det blir sen då :D Så kommer jag och våldgästar nästa vecka ^^
/Christine

Jag har vart ute och gått en långpromenad vilket inte gav något, i alla fall inte än. äger visserligen en cykel men den finns i hemma hos min pappa och är nog rätt så rostig numer.
phanomea, jag vet precis hur du känner dig, jag har väntat länge på det här.
Christine, i'll let you know.
Det känns väldigt overkligt att det är på gång nu. Mitt huvud har ju fattat vad som väntar men min kropp verkar ju inte ha gjort det, har fortfarande inga värkar….

Lycka till! Hoppas allt går bra!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Spännande spännande… Hänger med här i tråden med då, samtidigt som jag såklart följer din blogg… :) Kanske har det börjat hända nåt nu? Ingen Linn syns till här i tråden iaf… *ler*
Då jag fick tid för igångsättning med mellangossen, då vattnet gått, då föddes han 2 minuter innan tiden för igångsättning. ;) *ler*
Samma sak var det för min syster…
Så jag gissar på att din lilla knodd har tittat ut imårrn runt kl 9.30 ;)
*ler* Det är såklart vad jag hoppas med, för igångsättning är inte speciellt skojjsigt. Roligare då man kan komma igång själv ;)
*kramar*

Har ätit frukost, duschat, packat om BB väskan och har nu lite mer än en timme på mig att få värkar innan de sätter igång mig. Tror inte på det…
hur tror ni att jag sovit inatt då? sådär kan jag säga… har legat och velat ha ont, det är inte ofta man vill ha ont. har väl fått sova en del i alla fall och det är väl huvudsaken. Sambon har drömt mardrömmar, om vad vet jag inte…
8:30 åker vi till NÄL.

STORT lycka till !

Massa massa lycka till!! :D
Åh jösses, undrar hur det går!!!!!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Undrar så om det kan ha tittat ut nån liten bebbe nu? Ibland går igångsättningar fort, o ibland tar dom ju flera dygn… O ibland (som i mitt fall) så vägrar bebisen o titta ut iaf, o man blir hemskickad med rådet att vänta på att värkarna startar av sig självt… :/
Fast det är ju inte aktuellt i ditt fall eftersom att vattnet gått. Då MÅSTE ju bebisen ut inom 72 timmar, annars blir det ju snitt, då infektionsrisken är ENORMT stor!
Hoppas bebben tittar ut på egen hand ;)
Jag vet att det har tittat ut något :D Men Linn får berätta själv :)
/Christine

Jag vet också ^^
#25+26 Stolta över det eller??

det blev en liten pojk. mindre än 6 timmar efter att jag fått gelen för igångsättningen hade jag krystvärkar. fick ingen annan smärtlindring än varmt bad under öppningsskedet då de inte trodde att något nämnvärt hänt än. när de väl kollade hur öppen jag var konstaterade de att det inte var konstigt att jag hade så ont eftersom att jag var helt öppen och hade krystvärkar, då rullades jag in i ett förlossningsrum och ca 1 timme efter det tittade William ut, 18.25, 3820g och 50 cm lång.
efter det fick jag superont igen och efter mycket om och men och ett litet rytande från sambon på personalen konstaterades det att ett blodkärl brustit innanför en slemhinna i slidan så det blev operation, dock inte förens ca 22.30. var inte på bb förens 02.10.
Äntligen! Grattis till pojken och hoppas du mår bättre nu!

Grattis Linn!!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Grattis! va underbart för er!
Grattis :)

tack så mycket allihopa 
Grattis!!!
Amor vincit omnia

Grattis grattis! jag vill se bild på underverket!
Grattis till din lille William :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Grattis och lycka till!

GRATTIS! 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

bild kommer nog senare idag.

Stort grattis!!
Grattis!
_Jättegrattis gumman!
_Vilken tid o dag blev han född då, till sist?
Längtar efter en bild på underverket! :)
*kramar i massor*

#42 det står lite info om förlossningen med den infon i #28.
Grattis 
Linn:
Aha, sorry. Missade totalt det där 18.25 :) Såg bara alla andra sifferdata… ;) *ler*