Liten mage - lite plats?
Jag är i 39:e veckan, har inte gått upp mer än 6-8 kg (var inte överviktig innan), är egentligen inte oroad för det, barnmorskan försäkrar mig om att det är ok, och jag följer kurvan.
Folk säger ofta att oj vad liten mage du har, är det verkligen redan dax?
Men jag tänker ibland på hur bebisen har det inne i min mage, har den det trängre än andra som har större magar?
Har jag mindre mängd fostervatten, eller?
Kanske dum fråga,
men jag känner mig lite taskig att jag inte kan bistå med större plats för den lille krabaten…

Jag har haft samma funderingar som dig. Min mage är inte heller särskilt stor, jag har dock gått upp 17kg. Har väl inget annat "svar" än att kroppen är så fantastiskt konstruerad att bebisen får den platsen den behöver.

:) Hmm, ja jag hoppas det är så ;) Det borde ju vara så, den rör sig flitigt i varje fall, bökar omkring och trycker med fötter och knän så lite plats har h*n i varje fall.
Mina organ är kanske mindre än andras, haha, får hoppas på det ;)

Jag hade en gigantisk mage, men det var egentligen bara på slutet som den blev hiskeligt stor, typ sista månaden.
Men sen fick jag åxå ett riktigt långt barn på hela 57 cm. han låg på topp 4 i Uppsala BB under 2009 i längd.

#3 57cm?! vad vägde den lill*?

"bara" 4200g, dvs rätt smal till den långa längden. Men stor nog så det räckte… ;-) Även om detta inte betyder att en liten mage innehåller en liten bäbis så visste vi även innan att han skulle bli stor pga magstorleken. Dessutom var han 16 dagar sen och blev "utkörd" genom igångsättning och slutligen kejsarsnitt. :-O
Jag hade liten mage men bebis vägde 4 kg så det där är nog inte riktigt
Medarbetare på djurskydd.ifokus

När jag var hos gyn för att skaffa p-piller så sa hon att min livmoder var vinklad "inåt" och med det kommer min mage när det är dags inte synas lika mycket, eller lika snabbt som med andra. Vet inte om det stämmer men det är vad hon sa iallafall :)

#3, jisses en sån bjässe :)
#6, ja, man vet visst aldrig hur det blir…
#7, hmm, då är nog min livmoder på samma sätt ;)
En kvinna i en klädesbutik jag handlade i häromdagen sa: den är töjbar, ja här har din mage att växa i! Nja sa jag, jag ska ha om tio gagar ;)
Hon blev chockad men sa att hon inte heller var så stor när hon var gravid, hennes barnmorska sa att hon var "djup" inåt,
jag antar att jag är djup och har en livmoder som är vinklad inåt…