Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3798 ggr
Sweeeet
2010-08-04 05:05
0

Gravid?

Jag tror att jag är gravid, ska till min barnsmorska den 18de. Min mens skulle jag ha haft den 21 så den är väldigt sen och det känns som om den kommer att ute bli.. Men nu har jag ju lite frågor..

När man är gravid kan sex lusten minska? För jag känner mig mer sugen på söt saker en sex just nu. Jag sover mer än normalt säkert 18-19 timmar om dagen och jag brukar inte sova mer än 8 och det är väll ett täcken på att man är gravid eller hur? I morse så mådde jag pyton och ville bara spy när jag tänkte på mat. Men ändå har jag smällt i mig onormal mycket. I vanliga fall äter jag en macka till frukost och sedan middag. Nu mera äter jag 2 mackor till frulle sedan brunch och efter det lunch och sedan mellis och efter det middag och sedan kvällis… Mitt hurmör är inte heller att leka med då jag kan börja gråta för minsta lilla och när som hellst…

Så kan detta tyda på att jag är gravid? Kommer ju inte veta säkert förns den 18de. Men det är så svårt att inte veta vad som är på gång. Och jag kan inte prata med någon heller vilket är så frustrerande…

Tina-A
2010-08-04 08:31
0

Varför väntar du så länge med att testa dig om du tror att du är gravid?

Sakerna du nämner kan absolut vara tecken på graviditet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Johanna
2010-08-04 11:30
0

undrar samma… varför inte köpa ett test o kolla hemma?

viktoria91
2010-08-04 13:40
0

Känner mig precis som dig just nu, men mens är ungefär lika sen men gravtest visade negativt för mig. Funderade på att göra om det snart. Kan vara graviditet eller skengravid.

Tina-A
2010-08-04 15:05
0

#0: Om du absolut vill göra på ungdomsmottagningen har förresten nästan alla (om inte alla?!) drop in tider 1-2 gånger i veckan, då man kan komma utan att boka tid. Då kan du testa dig gratis.

Annars är det bara att gå till närmaste ICA, pressbyrå, 7-eleven eller apotek och köpa ett test och testa hemma.

Eller beställ hem ett test på internet och testa hemma.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]