Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5871 ggr
AnnaFagerell
0

Sammandragningar

Hur har det varit för er andra gravida vad gäller sammandragningar? Har det varit mycket och i så fall hur mycket, hur ofta och hur skarpa? Och när fick ni det?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

vedda
0

Det fick jag först nu i slutet, kan variera från 2-10st om dygnet, har blivit lite mer senaste dagarna så hoppas det är på gång snart (Beräknat BF 2/7).

Det har varierat från milda värkar till riktigt "magknip"

Trollhassel
0

Jag hade jobbiga sammandragningar från vecka 20. Kanske 3 om dagen till vecka 30 då det blev mycket oftade. Så fort jag rörde på mig och blev lite trött.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

andaloce
0

Med mitt första barn hade jag sammandragningar genom i proncip hela graviditeten, kraftiga och ofta. Kollade upp sammandragningarna minst 2ggr under graviditeten. Dottern föddes i v.34+4.

Andra barnet hade jag oxå sammandragningar ofta och kraftiga, men inte alls lika ofta som med första barnet, har för mig att sammandragningarna med andra barnet började lite längre fram i graviditeten. (född i v.37+2)

Tredje barnet hade jag nästan inga sammandragningar alls med fören på slutet, kanske började i v.35-36, och inte alls lika ofta eller lika kraftiga som med dom andra barnen. Däremot hade jag mer förvärkar med tredje barnet i någon vecka innan förlossning, vilket jag inte hade alls med dom andra barnen. (född 39+0)

Erika85
0

Kanske är en dum fråga men undrar om någon vet hur starka "riktiga" värkar brukar vara, hur mycket uppgår dessa i på en sån där maskin som mäter värkar?

Trollhassel
0

Det tycks vara jätteolika. När mina låg på 30-40 hade jag SJUUUUKT ont!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Erika85
0

#5 Ok, var på Gyn och kollade då låg mina på 30-35. Tror du att det kan vara dags snart då?