Sammandragningar
Hur har det varit för er andra gravida vad gäller sammandragningar? Har det varit mycket och i så fall hur mycket, hur ofta och hur skarpa? Och när fick ni det?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Det fick jag först nu i slutet, kan variera från 2-10st om dygnet, har blivit lite mer senaste dagarna så hoppas det är på gång snart (Beräknat BF 2/7).
Det har varierat från milda värkar till riktigt "magknip"

Jag hade jobbiga sammandragningar från vecka 20. Kanske 3 om dagen till vecka 30 då det blev mycket oftade. Så fort jag rörde på mig och blev lite trött.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Med mitt första barn hade jag sammandragningar genom i proncip hela graviditeten, kraftiga och ofta. Kollade upp sammandragningarna minst 2ggr under graviditeten. Dottern föddes i v.34+4.
Andra barnet hade jag oxå sammandragningar ofta och kraftiga, men inte alls lika ofta som med första barnet, har för mig att sammandragningarna med andra barnet började lite längre fram i graviditeten. (född i v.37+2)
Tredje barnet hade jag nästan inga sammandragningar alls med fören på slutet, kanske började i v.35-36, och inte alls lika ofta eller lika kraftiga som med dom andra barnen. Däremot hade jag mer förvärkar med tredje barnet i någon vecka innan förlossning, vilket jag inte hade alls med dom andra barnen. (född 39+0)
Kanske är en dum fråga men undrar om någon vet hur starka "riktiga" värkar brukar vara, hur mycket uppgår dessa i på en sån där maskin som mäter värkar?

Det tycks vara jätteolika. När mina låg på 30-40 hade jag SJUUUUKT ont!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#5 Ok, var på Gyn och kollade då låg mina på 30-35. Tror du att det kan vara dags snart då?