Gravid/bebis-drömmar
_Hej.
Jag är gravid, kommit ungefär 16 veckor in i det, och jag har haft ett antal drömmar om framtiden, när bebisen väl är här.
Förstår att dom flesta drömmer nog om sin lilla knodd innan den kommit ut:
Jag mår så bra efter att ha haft en dröm om den, att få ha hållt i den, gosat o pussat på den, även fast man vet att det är en dröm, så vet man att det inte är långt kvar tills man får hålla den lilla i famnen.
Jag har förut drömmt att jag hade fått tvillingar, söta som socker, men vilket jobb det var med två, och sedan snurra drömmen till sig o dom vart två hundvalpar (tror min hund kan ha skällt medans jag sov, så att det påverka drömmen..) konstigt va de iaf._
_Och nu inatt så drömmde jag att jag fått en liten flick, mjukt fint hår, len o så söt.
Så försvarslös o underbar, tårar i ögonen när jag vakna, ville inte vakna.
Någon som haft någon jätte fin dröm om sin kommande, eller kanske en knasig dröm?
_
Resistance is futile.
Jag har ju precis plussat så jag har inte hunnit ha någon dröm om min bebis men jag har drömt att jag fått tvillingar. Jag oroade mig mest för vad jag skulle säga till pappa, jag visste inte ens att jag var gravid :P Pojken hette Jack och flickan hette ingenting. Jätteskumt. Jag rörde lixom inte flickan men höll jack i famnen hela tiden. :S
Å sedan glömde jag dem hemma själva när jag skulle åka och handla :P mycket oansvarigt av mig! :)

#1 haha, men dina förvandlades inte till hundvalpar iaf. =S =P
Resistance is futile.
Nu är jag inte gravid, och kommer inte bli på flera år, men har drömt att jag fått barn (och gjort tjejer med barn. :S) flera gånger.
En gång drömde jag att jag fick tvillingar. De var normalstora och allt sånt, men de blev mindre och mindre. Tillslut var de bara plastdockor som var cirka 5 cm stora och satt fast i mitt bälte (nyckelringar var de till och med). Riktigt skumt.
En annan gång drömde jag att jag gjorde en tjejkompis gravid, men det var jag som skulle föda barnet. Jag födde barnet hemma i mitt badkar med min mamma, och sen skulle jag ringa sjukhuset och fråga om jag skulle komma dit och göra tester eller sånt, men de svarade inte, och jag fick inte komma dit förrän efter någon vecka. Sen gav jag barnet till mamman, och hon stängde in sig i ett rum och jag fick inte vara med. Då blev jag ledsen.

jag är inte gravid och har precis börjat få längtan efter barn! (blir inte några än)
Jag drömmer i bland och då drömmer jag nästan samma, att vattnet går eller att jag vaknar och har stor mage, alltså att jag plötslgt insett att jag är i slutet av min gravidelitet och inte känner mig redo eftersom jag inte haft några månader på mig att skaffa allt som behövs och förbereda mig mentalt. Jag får panik medans sambon bara tycker det ska bli kul att bli pappa.
Vanar med oroligt sinnelag, men efter allt lagt sig känner jag att det var en mysig dröm i alla fall.:)