Cravings?
Vilka Cravings har ni under er graviditet?
Just nu är det bara jordgubbar som gäller för mej, dyrt men gott
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Har för mig att man inte ska äta så mycket jordgubbar under grav då det kan vara faligt i stora mängder:s
någon som vet mer och har belägg för det??
Min blogg: SweGizmo.se

#1 Jordgubbar är nyttigt. Självklart ska man inte äta litervis om dagen men det är inte farligt att äta jordgubbar under graviditeten. Det som jag kan tänka mig kan vara farligt är om man sätter i sig massor med besprutade jordgubbar som inte är ordentligt sköljda. Det gäller ju dock all frukt. Man ska inte äta för mycket jorgubbar under amningen dock. Jordgubbar inehåller massor av c-vitamin som bebisar kan få ont i magen av.
Själv käkade jag färska rönnbär (fy vad äckligt!).
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Nop! Det är inte farligt, hur nyttigt som helst…. däremot när bebben är född kan den få ont i magen av jordgubbar. Min BM sa senast idag, hem och frossa!
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Jordgubbar ja, sitter med en skål här nu. Dyrt blir det ju men det är i alla fall bättre än allt godis jag brukar vräka i mig. Tidigare var det kiwi, gröna äpplen och lakrits.

Mjölk i ohyggliga mängder! Jag har nog aldrig druckit så mycket mjölk innan som jag har gjort under den här graviditeten! :)
Än så länge inga, men blir lätt sugen på saker jag ser eller om nån nämner något. Men jag måste inte ha det för det.