Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 12189 ggr
pinkish
0

dåligt flöde, kejsarsnitt

hej!

ville bara skriva av mej lite. jag ligger nu inne på sjukhuset i halmstad och kollas varje dag med ul på flödet i navelsträngen. det är inte helt bra. ska gå på en kortisonkur imorn för att förbereda barnets lungor (är idag 32+1) ifall dom måste förlösa bebisen snart. troligen kommer det bli inom dom närmaste dagarna.

men bebisen e ganska stor oxå sist jag fick en vikt (för ca 1 v sen) vägde den ca 2700.

ska även göra ctg 3 ggr om dagen. o vid behov.

det jag hoppas mest nu är att det inte blir akut sämre så inte min sambo hinner hit.

nån mer som behövt ta ut barnet i v33? pga stort barn eller dåligt flöde. kul o se hur det gick o hur länge ni fick ligga inne på BB

Trollhassel
0

Har inte varit med om det. Lycka till!

Håller tummarna för att allt går bra!

Kan du inte fråga någon läkare om det du undrar? De ska kunna ge dig svar på dina frågor och stöd.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hoppfull
0

Jag behövd einte ta ut bebis fullt så tidigt men hade mycket dåligt flöde. Under 37% på tillväxtkurvan så när hon föddes vägde hon bara 2005g det var dock i v 38 så det var ingen risk för lugnor el. dyl.

Det går säkert bra för er eftersom de har så bra koll redan nu och behandlar även bebisen!

Lycka till och Kram på er.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Catteklina]
0

Fick min lille i v.36 pga. havandeskapsförgiftning och något dåligt flöde, men behövde inte förbereda lungorna eller något. Han vägde då nästan 2700g.
Var inlagd 2 veckor innan snittet och 1 vecka efter den lille kommit ut.

Lycka till!
-C

pinkish
0

kan meddela att min prinsessa kom ut i lördagen den 5/6 kl 01:10 med akut kejsarsnitt. dom kollade ctg vid 22 på kvällen.. låg med det på i 1 timma. bebisen hade ganska hög puls hela tiden o hade en del samandragningar. kollade flödet efter det o det var lika dåligt som innan så vid halv tolv bestämdes kejsarsnitt. fick bricanyl vid 23. blev rejelt darrig av det hehe. vi ligger fortfarande på neo. hon hade lågt blodsocker först o fick glukosdropp men det är hon av ,med. nu väntar vi bara på att hon ska äta själv. hoppas få åka hem snart då jag legat på sjukhus i 15 dagar nu.

hon ska vara född i v32+4 men jag o även läkaren tror hon e lite äldre. typ 2 veckor. när hon kom ut var hon 48 cm lång och vägde 3025 g. o har massa svart hår

tack för lyckönskningarna :D

Hoppfull
0

Åh Grattis!! Och så härligt att höra att allt gått bra!

Den bebisen kan väl knappast ha varit i vecka 32 Förvånad Av mina tre fullgångna har bara en haft högre födelsevikt än så Glad

Lycka till nu med allting och stort Grattis igen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Catteklina]
0

Stort grattis! Skönt att allting gick bra :)

Lycka till med din lilla tös!
-C

Linn
0

Jätte grattis till lilla flickan!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Trollhassel
0

#4 Grattis!! Härligt! Hon är ju större än vad min dotter var. Bf+10 2970 g. Haha!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

andaloce
0

Jätte grattis till en liten tjej! Hoppas allt går fortsatt bra!

Min äldsta dotter som är född i v.34+4 fick ligga på neo i drygt 2veckor innan hon började äta själv, så hoppas att det fungerar för er snart oxå!

pinkish
0

tack för alla gratulationer. jo det går bara bra för oss vi ska hem på permission imorn efter 18 dagar på sjukhus. så tillbaka på torsdag för utskrivning innan midsommar :) hon äter själv nu o det är skönt.

ne tror inte hon var i v 32 när hon kom ut.. tror det var felräknat med ca 2 veckor ungefär.

AnnaFagerell
0

GRATTIS!

En fråga… hur vet man att man har dåligt flöde? Hur upptäcktes det?

Medarbetare på djurskydd.ifokus