två frågor
hej, undrar två saker
när brukar man börja må illa om man är med barn?
och hur gör man graviditetstest på ungdomsmottagningen? är det som ett vanligt graviditetstest eller gör man som urinprov?
tack

gravidillamåendet kan komma i stort sett när som helst och det behöver inte komma alls. Vissa får lite/mycket i början som håller i sig ett tag. andra får lite/mycket i mitten/slutet. vissa har illamående hela graviditeten.
när man gör ett graviditetstest på UM kissar man i en kopp där någon av personalen sätter en sticka i och håller koll på tiden och läser sedan av det. Det är det vanligaste sättet att göra graviditetstest. Ibland kollar man även med blodprov men vet inte i vilka tillfällen.
okej tack så mycket för infon :)

Jag började må illa typ en vecka efter att jag blev gravid. Barnmorskan trodde inte på mig.. men när jag berättade hur länge jag hade mått illa och vi kollade på ultraljudet så stämde det.. hon trodde jag var längre gången än vad jag var, pga illa måendet.. Men med min första dotter mådde jag inte alls illa.. så sånt är nog väldigt olika. Från person till person..
// Nyfiken Jenny
jo har läst om det på internet att typ allt i graviditeten kan vara väldigt individuellt och vara mycket olika
Jag mådde illa nästan genast och det varar än (36v)
Medarbetare på djurskydd.ifokus

jag mådde toppen tills ungefär vecka 8-9, sen det har jag mått illa vid ungefär 5-7tillfällen o kräkts 4-5gånger, med minst en veckas mellanrum… ungefär.
Resistance is futile.