Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3690 ggr
Crispig
2010-06-12 00:11
0

Ont?

Hallå ni därute. De senaste dagarna så har jag haft så fruktansvärt ont i bröstvårtorna. (Som om jag fått en "nippletwister" som hette dugaFoten i munnen)

Överallt där jag har läst så har det varit "brösten" som svullnar och gör ont men nu e de bara bröstvårtorna, resten kan man bolla runt med bäst man vill :P. Kan de vara så? (Om jag e gravid så kan jag nämligen också bara vara ett par tre dagar gången, så de känns ju en aning tidigt…) Har även kännt en aning "mensvärk" men de e säkert inbillat.

Jag antar att det helt enkelt kan vara att ägglossningen är på g, iom att jag inte är säker på hur lång min naturliga cykel e så är det svårt att veta om ägglossningen varit… (Har haft P-stav de senaste fem åren, med mens ungifär var sjätte månad.)

Har tagit ägglossningstester sedan den 4de för att vara på säkra sidan, men har missat att testa någon dag. Det lustiga var att jag hade två steck redan från början varav själva test sträcket var ljusare än kontrollen och alltså negativt men mycket synligt, men nu är det inte ens ett streck alls längre. :S Fullständigt bländvitt.

Sambon och jag har vanligtvis våra "intima stunder" var eller varannan dag så igentligen så är det väll inte så viktigt att veta exakt när jag får min ägglossning men iom att jag haft p-stav så länge så e jag nyfiken på att veta om mina ägglossningar dragit igång ordenligt än.

Sitter å tänker så mycket jag jag blir alldeles virrig är det någon som tror sig kunna lösa ut något ur denna ekvation? Behöver andra människors dammfria hjärnor med i leken. :P Har känt mig en aning yr hela dan, själv, kanske helt enkelt håller på å bli sjuk?

viktoria91
2010-06-12 12:01
0

jag skulle nästan gissa på ägglossning, brukar också få som mensvärk då och ömma bröst=) vill man bli gravid så kan kroppen göra så man blir skengravid, har varit det 2 ggr =P

Crispig
2010-06-12 13:15
0

Jo det vet jag, och hu va jobbigt de måste vara. Men det jag undra över mest var just det att de inte är brösten i sig utan bara bröstvårtorna?

Skengravid tror jag inte att jag är vi det här laget :P Har ju varken svullna bröst eller illamående :P

viktoria91
2010-06-12 13:41
0

kan vara så med äggkossning, är olika för olika personer=)

skengravid kan man vara när som helst=P

Crispig
2010-06-12 13:58
0

Ja de e klart man kan men man det är väll inte så troligt om det som jag själv skulle se som tecken på att man verkligen är gravid inte är något jag drabbats av? Efter som att det kommer från det man själv tänker på.

Nä skengraviditet kan vi nog lägga åt sidan. :)

viktoria91
2010-06-12 18:46
0

då är det hbara att ta ett grav.test=)

Crispig
2010-06-12 19:52
0

Jo men de e ju en aning tidigt för det så de får bli när jag faktiskt kunde få ett positivt svar.