Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4078 ggr
Piggeline
2010-05-20 04:20
0

Ny här :)

Hej!

Är ny som aktiv får man väl säga. Denna sajtens trådar är vällästa av mig och jag gillar att titta in här då och då.

För ca ett år sedan så slutade jag och min man använda kondom (har aldrig gått på andra preventivmedel).

Eftersom jag är väldigt överviktig så har jag trott att jag inte kan bli med barn. Nu är jag tveksam och tänkte be er om råd.

För ca en vecka sedan så hade jag en dröm (låter bisarrt kanske men ja) om att jag bev gravid. Efter det så har graviditetssymtom uppstått.

• Illamående (oftast på kvällarna faktiskt)
  • Får kväljningar av vissa sorters mat som jag tidigare älskat.
  • Vet inte om jag kissar oftare än vanligt men de senaste två dagarna har jag försökt hålla koll och det hamnar runt 10 ggr på en dag.
  • Blir sugen på konstiga saker som inte riktigt tilltalat mig tidigare.
  • Min mage känns fysiskt hård. Alltså inte hård i magen utan själva magen känns spänd.
  • Jag hade en ljusröd blödning för tre dagar sedan och den varade bara ett bara timmar
  • Brunaktiga flytningar de senaste tre dagarna.
  • Gasig i magen

Jag tog ett grav-test i förrgår men det visade negativt men min mens är inte sen än.

Jag har inte haft en 100 koll på min mens men jag tror att den ska komma inom de närmsta dagarna. Min cykel har dock inte varit helt regelbunden de senaste åren utan det kan slå mellan några dagar och min mens brukar vara i 4 dagar.

Tänkte ta ett nytt test imorgon men hade jätte gärna hört era synpunkter.

Skäms lite över min övervikt så en exakt siffra vill jag inte ge men strax över 3-siffrigt :( Så det är ju väldigt mycket. Kan jag verkligen inbilla mig alla symtom eller finns chansen att jag är gravid?

/Piggeline Glad Min scrapblogg

IaMiaMaria
2010-05-20 07:22
0

Klart du kan vara gravid. Det är ju inte så att en kvinna som är överviktig inte kan bli gravid, utan för vissa kan det vara lite svårare och går man ner i vikt så kan det bli lättare. Så det är inte omöjligt att du är gravid.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

JMax
2010-05-20 12:01
0

Välkommen hit!

Det är jättesvårt med symptom, det finns så många olika och de kan bero på så mycket men chansen finns ju att du är gravid och som #1 skriver, bara för att du är överviktig så är det inte omöjligt.

Ta ett nytt test om nån vecka så får vi hoppas att det visar vad du vill. Håller tummarna för dig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Piggeline
2010-05-20 14:54
0

Tack så hemskt mycket för era svar!

Har tagit ett test nu på morgonen som visade negativt. Det är bara svårt med tanke på att jag inte vet exakt när min mens ska komma. Men ja, inom en vecka tar jag ett sista test för att vara säker :)

Mominona
2010-05-20 18:29
0

Min menscykel är också lite knepig, jag tog 3 test, varav den första dagen innan förväntad mens, den andra ett par dagar efter det och den sista en vecka efter förväntas mens. Alla var negativa utom det sista testet, och mycket riktigt var jag gravid! :)

Så jag skulle rekommendera att försöka hålla ut, jag vet att det är svårt, jag tog ju själv flera test..

Piggeline
2010-05-20 18:50
0

Det kändes konstigt att få ett negativt imorse för det känns verkligen som min kropp är annorlunda på något sätt.

Det konstiga med mig är att jag känner mig mest "annorlunda" på kvällen. Dofter från mat som ger illamående, känslan av att där finns något, allt sånt känner jag mest på kvällen. Åtmistone förstärkt. Något litet känns hela dagen med tex färgade flytningar, sug på vissa grönsaker, apelsiner, glass med nötkross, pizzasallad, dillchips (!!!!!!)

Hoppas att helgen går fort och att tredje testet ger mig ett slutgiltigt svar. TROR att min mens bör komma nu i helgen.

RosaKiwi
2010-05-23 18:35
0

Håller tummarna för dig!

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

viktoria91
2010-05-23 19:01
0

till ts, jag hade samma symptom som dig plus lite andra men var inte gravid. vill man tillräckligt mycket letar man ofta tecken eller så kan man vara skengravid, inte så ovanligt.

Piggeline
2010-05-31 16:46
0

Mensen har fortfarande inte kommit :S Testade negativt senast för 4 dagar sedan…

Har läst om skengraviditeter men tänkte mest att man kunde drabbas av detta om man till exempel planerade bebis och på sätt och vis längtade fram symptom för att man vill så innerligt.

Detta är ju inget planerat för mig och maken även om det hade varit total lycka ifall jag hade plussat. Förstår verkligen inte min kropp nu hehe