Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8116 ggr
huldisen
2

gravid ?

hej hej :)

Jag tog ut min p-stav i mars sen efter det har jag haft oskyddat sex vid 4 tillfällen , då jag och min pojkvän har distansförhållande.

Har inte fått tillbaka min mens ännu.. och nu börjar jag fundera på om jag är gravid.. då jag fick rosa flytningar i fredags och jag trodde det var mens men det kom bara det..stort som en 5 krona..sen fick jag samma dag lite molvärk i magen..som försvann. sen  har det inte kommit något mer.. hade i en vecka ont i vänstra brösten.. sen försvann det bara…

Min fråga är när man är gravid kan man bara ha  ont i ena bröstet då ?  hur snabbt kan man ta g-test efter man har haft sex?

tacksam för svar.

viktoria91
0

vet inte om am bara kan ha ont i ena bröstet som graviditetstecken, låter väldigt skumt då det påverkar hela kroppen alltså båda brösten då. mensen kan vara borta om du oroar dig för att du är gravid. eller så kan man vara skengravid, upplever alla graviditetstecken men är inte gravid. har hänt mig =)

huldisen
0

#1 tack för svaret :)

Tycker också det låter skumt med bara ont i ena bröstet…. vi hade senast oskyddat sex mellan 8/5 - 18/5  (varenda dag ) . fick "blödningen "  21/5..  läste om nån nidblödning man kunde få.. funderar på om det var det.. :P

viktoria91
0

# 2 är nog något annat efetrsom bara ena bröstet är ömt men vet inte=)  sambon blev rätt lättad är testet var negativt för mig haha!=)

Tisdag
0

Enklaste sättet att veta om man är gravid är att ta ett test… Ca. två veckor efter du haft oskyddat sex kan du testa dig då du ev. kan ha haft ägglossning då.

huldisen
0

Får ta och göra ett test då.. önskar man kunde få sin mens nån gång :)