Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5956 ggr
Jensa90
0

Konstiga behov?

Alla ni gravida mammor där ute, vilken vecka ni än är i, har ni fått något konstigt eller udda behov?
alltså "måste äta" behov…?
  Jag älskar ju kött och grönsaker, men den senaste veckan har jag blivit en riktig sallads-knaprare… Skäms
Jag har absolut inget imot grönsaker, men har aldrig varit så besatt i det som nu….
  räknade med att jag skulle få ett godis-sug eller så, men nej nej, bara grönsaker i min hjärna (och annat också, men mest grönsaker), det är ju iof bra med massa vittaminer o vatten, men ändå, lite komiskt. =P

Någon annan här som också har ett behov av att äta något som dom annars äter typ sällan, eller aldrig, men som nu är viktigast i hela världen?  =)

Resistance is futile. 

Linn
0

När mamma väntade mig hade hon nojja på lakrits och granny smith äpplen. Rätt komiskt för det är något jag är super sugen på också. Annars har jag nojjat på kiwi och hallon. Salta saker som skinka (eller annat pålägg) har jag också stoppat i mig en hel del av.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Emelie-E
0

Jag känner absolut ingenting. Och det tycker jag känns konstigt. Äter gärna frukt om det finns, men något annat. Usch nej. Mår illa vid bara tanken på saker att stoppa i munnen just nu.

destroyed
0

vaniljte och kokt sparris är mina stora cravings. Även monster energi dryck men det försöker jag låta bli. Min mamma var sugen på salt lakrits och jordgubbar när hon väntade mej:)

Trine
0

Jag har haft dille på äppelkaka med  två av mina graviditeter(första och nu), sen har mitt godisbegär så gott som slutat o jag äter mer grönsaker jag med.(alla tre grav.)

Med killen som blir 5 snart( andra grav.) var jag galen i dragster (enda godiset jag åt)

Och nu är det apelsinjuice men det kan jag bara unna mig på morgnarna annars blir jag en drake mer än vanligt..(halsbränna)

Jensa90
0

haha. Okej. =P

Jag tror de va min sambo pappas första fru som åt JÄTET mkt äpplen när hon var gravid, hon åt kilovis varje dag.. =O =P

Resistance is futile. 

destroyed
0

Min mamma samma sak.. Bara apelsiner… 20 kilo om dagen åt hon sista veckorna innan min syster kom

Iskall
0

Jag har inte fått nått jätte dille på nått speciellt, men har börjat dricka mycket äppeldricka och då är det bara euroshoppers äppeldricka som duger för min del. Har även börjat äta mycket morötter.

#3 Har hört att man ska undvika att dricka energi drycker när man är gravid.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

HannaM
0

Bäst är nog min förra tränares mamma.. hon åt kexchoklad med dill mellan två kakor.

Crispig
0

#8 Wow, väldigt specifik craving :) Dill/Kexchoklad… svårt att tänka sig att bli sugen på det, juicer och frukt kan man ju förstå en aning lättare. De kan jag ha cravings för redan nu och jag e inte ens gravid :P

[Quellii]
0

#8 Haha usch :) Eller ja, jag kan åtminstone inte föreställa mig att det kan vara så gott? :)

Jag har inte fått någon speciell craving. Visst kan jag bli sugen på saker men inte sådär att jag känner att jag MÅSTE ha det. Syrliga godisar eller frukter kanske. Men annars vet jag inte. Det går lite i perioder vad jag kan vara sugen på, som jag även var innan jag var gravid ;)

Däremot så kan jag käna avsmak för mat som jag tyckt om förut.. Och så kan vissa lukter lukta jättegott, sånt som jag inte tänkt på annars.. :o)

vedda
0

Apelsin och citron juice är nog det enda jag känner sug för nu. Total avsmak för grädde, speciellt om den är vispad…

destroyed
0

7# jo, det ska man.. men dessvärre så blir jag grinig och förbannad hela dagen om jag inte får det och jag drack det nästan aldrig innan

destroyed
0

Fast än en gång, min mamma är liite värre än mej.. Hon har rökt igenom alla sina tre graviditeter pluss att när hon väntade min bror så drack hon sexpack lätt öl.. Tycker inte heller att det är särskilt bra, skulle aldrig vilja ha dem cravingsen…

Min första graviditet var jag helt såld på paprika. Har aldrig tyckt om det innan men då så åt jag det på ALLT! Glass med ketchup och paprika åt jag varenda dag:/ men den graviditeten avslöt jag också pga olika anledningar

JeppJepp
0

Pizzasallad!! Pizzasallad och tomater. Skulle kunna leva på det om jag fick

Jensa90
0

#14 hahaha, okej. =D

Resistance is futile. 

Linn
0

#14 körsbärs tomater är ju rena himmelen! pizza sallad sitter inte helt fel heller :D

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

JeppJepp
0

Nej det är otroligt! 
sambon fick gå ner till pizzerian och köpa 3 burkar pizzasallad sist =D

Trollhassel
0

Apelsinjuice har jag druckit massor av under graviditeten. Kan inte dricka det längre för lillan tål det inte. Rynkar på näsan Som tur är är jag inte beroende av det längre.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler