Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4694 ggr
muirab
0

Gravtest med ring

Är det någon här som har erfarenhet av gravtest med ring.

Jag har gjort vanligt test från apotek, men det är negativt.
Däremot visar det positivt med ring…

Tacksam för svar!

JMax
0

Vad menar du med ring? Är det testet med förlovnings/vigselring du menar? Om det är det så trodde jag bara att det visade könet inte om man var gravid eller ej. Koppartråd tror jag man kollade om man var gravid med eller ej.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

muirab
0

Ja, det är det jag menar.

Vet ju att man kan dräktighetstesta typ hästar och kor med det, men är ej säker hur det är med människor…

Linn
0

Någon som vill föklara vad detta är/hur man gör/hur det går till?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

muirab
0

Vet inte riktigt hur det fungerar på människa.

På bl.a ko kan man hänga en guldring i en sytråd som man sen håller ovanför kons länd. Om ringen cirklar är det kokalv, pendlar tjurkalv och tvinnar är det inget.

Är mycket rättvisande vad gäller kor, men vet återigen ej hur tillförlitligt det är på människa =/

JMax
0

Tror inte att man direkt kan säga att det är tillförlitligt vare sig på djur eller människor. Det är ju inget medicinskt eller testat sätt utan mer en "känsla" eller hur man ska beskriva det. Vissa människor kan utföra det andra inte.

Det kan ju vara så att du gjorde grav testet för tidigt, vänta nån vecka o testa igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MimmieM
0

Jag skulle nog lita mer på mina hormoner än en vigselring i ett snöre ;)

Carpe Diem

Trollhassel
0

Känns väldigt mumbo jumbo. Tror att ett riktigt test är att föredra för det finns ingen som helst vetenskaplig förklaring på att och hur det skulle fungera.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trine
0

Jag kan förklara hur det är jag lärt mig då…Glad

Men det är mer en kul grej för mig som har stämt väldigt många ggr…Brukar testa på mina pållar o mig själv..

Du tar en ring (förlovningsring etc..)Din egen iaf..

Sen tar du ett hårstrå av dig själv o trär ringen, sen håller du den över magen, pendlar den är det en kille, cirklar den-tjej.Är den still så är du tom…Flört

På hästar tar man ett svanstrå lättast.

Fast ett test på apoteket är ju att rekomendera i första hand…Skrattande

Linn
0

#8 haha, kanske skulle prova och se vad det skulle vara då :P

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

muirab
0

Tack! Alltid intressant att höra andras åsikter och erfarenheter =)

Har använt köpt test x-antal ggr, men negativt. Har symtom som tyder på gravid men men…

Sarah
0

Visar test från apoteket negativt så är det nog negativt… om du inte testat för tidigt.

[Sephrenia]
0

Tyvärr är vi ju lika goa i djuren när det kommer till hormoner för vi kan ju bli skendräktiga/gravida vi med, det kanske är något sådant som spökar, det har hänt mig x antal ggr med pstavs hormonet.