Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3564 ggr
Rikko
2010-04-01 03:01
0

Bristningar

Har ni något tips på hur man kan lindra eller undvika bristningarna?

ChristineL
2010-04-01 10:23
0

Nu har jag aldrig varit gravid själv, men har hört att det kan hjälpa att smörja in magen med body-butter, brukar ju vara fetare än vanlig lotion.

Trollhassel
2010-04-01 10:39
0

Det sägs att det kan hjälpa att smörja, men jag tror det är ödet man får förlita sig på.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JMax
2010-04-01 11:39
0

Vissa får bristningar, andra inte. Men visst är det skönt att smörja. Olivolja är ett bra tips.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

sandra1977
2010-04-01 17:26
0

det har med hudens elastisitet att göra…o det är väldigt olika..är till viss del oxå genetiskt…har fött 2 barn o min mamma 3..ingen av oss har någon/några bristningar..men sen ÄR det ju väldigt skönt att smörja in sej..för det sträcker ju en del i skinnet..Glad

Mikaela_B
2010-04-01 22:30
0

Min mamma hade bristningar, jag har inga… :)
Så de är nog väldigt olika…

www.blueberryhedgehogs.com

vedda
2010-04-02 00:05
0

klarat mig än sålänge utan bristningar förutom ett skrapärr jag hade på magen som jag fått fula bristningar i :-( har smörjt dagligen med fet hudkräm men hjälpte ändå inte…

så jag säger som #2 ödet styr…

Tisdag
2010-04-02 00:26
0

Pratar man inte också om att det är hormonellt styrt? Alltså kan man inte göra så mycket åt det själv…

Men vill man testa så finns det en olja från Weleda, "Havandeskapsolja" som sägs förebyga hudbristningar. Säljs på Åhlens och i hälsokostbutiker bl a. Vet inte om den gör så mycket nytta men den känns bra, är naturlig/biodynamisk och luktar gott (om man gillar den doften…).

Trollhassel
2010-04-02 13:45
0

#7 Kul att det går att höja priset så mycket på "vanlig olja" genom att hälla den i en flaska med etiketten "Havandeskapsolja" på. Haha Håller med om att den luktar gott men den funkar nog inte bättre än någon annan olja. Glad

Med Vänliga hälsningar

MimmieM
2010-04-03 19:10
0

Jag smörjde och görade med boddybutter och oljor i olika varianter, men mina gener och hormoner tyckte annorlunda. Jag har en riktig tigermage :) Oljorna luktade gott och det är ju någonting att trösta sig med. Man får helt enkelt lita på att karl finner mig lika fin efter graviditeten som innan. Jag har frågat honom vid ett tillfälle hur han kände det som man, att göra sin kvinna gravid - och om det kändes rättvist att han gick ner ca 10 gram och jag upp 20 kg i denna gemensamma process? Flört

Carpe Diem

Trollhassel
2010-04-05 12:23
0

Smörjde inte alls…och jag har en bristning…men den är på grund av navelpiercingen.

Med Vänliga hälsningar