Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 3031 ggr
Trollhassel
0

Bebisbilder i expressen.

LÄNK från expressen. Blev riktigt fårvånad av att läsa kommentarerna som dessa bilder fått.

Själv tycker jag att de är fantastiskt vackra. Jag kan inte begripa varför de fått så skumma kommentarer.

Vad tycker ni?

La tråden i barn i fokus också, där den kanske hör bättre hemma, men det är ju bebisar det handlar om så jag tyckte den passade här också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

melia
0

En del bilder var jättefina! medans andra såg ut att ha lite obekväma ställningar för den lille..

Trollhassel
0

#1 De ser lite tokiga ut, men tror du de har lyckats ta bilder på bebisarna där se sover rofyllt i obekväma ställningar? Bebisar föds ju med 300 ben i kroppen. Nog är de en hel massa böjligare än vad vi är. Glad

Jag tror inte att bebisarna på något vis har kommit till skada under fotograferingen.

Med Vänliga hälsningar

regskylt
0

visst är de söa, men det är barn, inga dockor… det är min åsikt

Trollhassel
0

Tycker det är värre i så fall att klä på barnen "söta 1800-talskläder" och tvinga dem att stå och le med huvudet på sned lutade mot en gammal patinerad pinstol.

Jag tycker barnen på bilderna ser väldigt lugna och välmående ut. Klart att de inte är dockor, men det är ju inte bara dockor man kan ta kort på och tycka är söta.

Med Vänliga hälsningar

MimmieM
0

Herre jösses, om det hade varit en obekvän ställning så hade inte bebisen sovit utan gallskrikit - klarvaken!

Herre min je, hur bekvämt kan det egentligen vara i en livmoder de sista veckorna av graviditeten? Hade man placerat ett barn i en sådan position ute i stora världen hade man nog fått en och annan myndighet på sig.

Carpe Diem

Trollhassel
0

#5 Haha! Ja, det håller jag med om. Min stackars lilla bebis har det nog inte så bekvämt just nu. Kan knappt få plats med att röra sig alls där inne, stackaren. Ändå sägs det ju att barn faktskt blir lugna av att svepas in lite halvtrångt i filtar och så. De känner sig "hemma" då, men det ser ju inte så kul ut.

Med Vänliga hälsningar

MimmieM
0

De känner sig antagligen hemma för att de ligger som de gör i livmodern. Trångt, tight, varmt och tryggt. Det är bara vi vuxna som vill ligga ensamma under ett täcke, planlånga med full frihet att röra sig för att inte drabbas av panik ;))

Carpe Diem

[LucyInTheSky]
0

Ser lite läskigt ut tycker jag.. Ingen hade fått ta kort på min bebis på det där viset..

TheMe
0

Nej ush, jag gillar inte det här. Tycker det ser obehagligt ut och ännu värre att de sover, känns som att de skulle kunnat droga bebisarna eller något. Hade de varit vakna hade man ju sett deras ansiktsuttryck i alla fall… Nej, naturligt och bekvämt ska det vara för små älsklingar!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Trollhassel
0

#9 Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bebisarna är drogade. De ligger säkert ganska bekvämt även om det inte ser ut så i våra ögon. En vuxen människa är inte alls lika vig som et litet spädbarn är.

Med Vänliga hälsningar

TheMe
0

#10 Nej, det tror inte jag heller men fantasin drar iväg… Tyckte bara det såg obehagligt ut. När min dotter var liten somnade hon då aldrig så där konstigt. Möjligen som lilla asiatiska pojken… Hon låg som en groda både i min mage och sedan på min mage de första veckorna när hon hade kommit ut. Glad

MimmieM
0

Det är klart att bilderna är arrangerade, men de hade ju knappast sovit vidare om de befunnit sig i en obehaglig ställning. Ochvarför skulle man droga en bebis för att ta en bild. Kära nån, ett barn är så otroligt mycket vigare än en vuxen människa.

Carpe Diem

TheMe
0

#12 Frågan är ju hur lång tid det tog innan de somnade?

MimmieM
0

De kanske somnade, bilden arrangerades och sedan togs bilden.

Carpe Diem

Trollhassel
0

#14 Ja, det låter troligare än att de fått barnen att somna obekvämt.

Med Vänliga hälsningar

jossehhh
0

Jag tycker bilderna är jättefina! Ett gäng svartvita förstoringar på sin egen bäbis, hur fint och kul hade inte det vart att ha på väggen?

Det är ju bra att dom sover, jag tror inte en vaken bäbis hade tyckt att det var så kul att bli fotad och fixad, men sover h*n så gör det ju inget?

Trollhassel
0

#16 Ja, jag skulle absolut vilja ha sådana bilder på min bebis sen. Järrevackert. Funderar starkt på att köpa boken också :)

Med Vänliga hälsningar

Musiken
0

Svagerskans son somnar ofta i riktiga grod-stallningar, sa inte tror jag att det ar obekvamt for dem heller! De ligger ju i samma stallningar som de ligger i livmodern, och vem tycker att det ar fel med att de ligger sa dar? Barnen ar ju vana att sova i en liten boll.

Och vem har inte "arrangerat" barn eller djur nar de sover for att fa en battre bild? Jag betivlar att jag ar den enda.

Trollhassel
0

#18 Jag har mixtrat en hel del med mina hundar för att få till bra bilder :P Inget fel med det. hihi Du är inte ensam om det.

Med Vänliga hälsningar

[Quellii]
0

Dom är ju jättesöta :) Som andra skrivit så tvivlar jag på att bebbarna skulle acceptera ställningarna om det är obehagligt.

Crispig
0

Jag måste säga att jag själv kände ett visst obehag till en del av bilderna. Kändes en aning onatuliga och vridna på något sätt. Fotona i sig själva var vackra men jag tror jag reagerar på att det ser så fel ut.

En del ser riktigt uppställda ut och på vissa ser det nästan ut som om hela bäbisen inte är där. *ryser* Men samtidigt så fanns det fina bilder.