Fundering, blödning mm.
Är det vanligt o ha blödning i början när ägget fäster sig? Eller hur det nu va… Läste något om de att de va vanligt? Hur mycket kan man då blöda och hur länge???

Det är ganska vanligt att man har en liten blödning i början. Hur mycket man blöder och länge varierar.
Blöder du mycket och är orolig tycker jag att du ska kontakta bm.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag är inte änns säker om jag e gravid. men de mesta tecken tyder på de, eller känns som de. har inte gjort ett test ännu. men tänkte göra de nästa vecka, el imorrn (ropå hur blödningen blir). o jag har oregelbunden mens me. men förra månaden fick jag den 3e tror jag. men såg att de hadde kommit lite blod idag. så osäker om de e mens eller ej. men när jag har mens så kommer d bra kraftigt. o nu vare bara en liten fläck :/
För dom senaste veckorna har jag kännt mig konstig.
Så antningen gravid, skrengravid, ordentlig mens på G, cystor på äggstock el muskelknutor (?) i livmodern tyckte jag att jag läste någonstans att de också hadde samma tecken som när man e gravid i början.
Va gravid när jag va 18. Men hadde ingen blödning då som jag kanske har nu om de inte e mens. Isåfall konstigt mens. Men jag bodde i kylskåpet då. Som jag har gjort nu o ätit o ätit. Och har nu även haft ont i magen, ibland nå extremt. Illamående till o ifrån. Extremt trötthet - har inte orkat med något. Har inte änns pluggat nu i veckan o knappt inge förra veckan pga inge ork o trötthet. Varit seg i några veckor nu. O bröstvårtorna är ömma o känns som om dom sticker ut nå extremt. o ibland gör dom verkligen det. o tycker dom har blivit mörkare med. :/ o varit känslosam den senaste tiden. men irriterad. men idag gråtit till o ifrån utan nå större annledning. ;/ O magen känns ordentligt uppsvälld me,
Känns som om hela kroppen skriker om att man e gravid. som om mitt inre jag skriker om de. om de inte e nå inbillning bara. eftersom man har tänkt på de så mkt den senaste tiden… men men. märks väll va testet säger. och om man blöder nå mera…

Gör ett gravtest så får du svar :) Gravtest kan du göra säkrast när mensen väl är för senad (eller om du är osäker på om du haft mens, efter datumet du skulle haft mens) Vi håller tummarna för att det visar det du vill att det ksa visa. Lycka till!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Problemet e just de att jag har oregelbunden mens. O vet inte när jag ska ha de. Eller ska man räkna ifrån den senaste gången ungefär?
Blödningen jag hadde tidigare har typ försvunnit. Och jag e illamående så jag inte kan sova. Och tankarna är i huvudet en massa. Så svårt o somna. Men ska snart försöka gå o sova igen o se om man somnar. Eller om man spyr snart. Att bröstvårtorna gör ont och magen känns uppsvullen som en ballong hjälper inte.
Så jag klarar inte av o vänta me test till nästa vecka. Så det blir imorrn. Annars får jag väll göra ett till till veckan =)
MERA blod har kommit :D:D:D Inte jätte mkt men mera e de. Hoppas de e mensen :) För det känns nästan som om de borde va de…
Tack o lov ^^

Hade det varit en nidblödning hade du inte haft grav. symptom i två veckor innan.
ok. vad skönt =)

Gör ett test så att du vet säkert!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jo. känns som de. för konstigt nog känns min kropp fortfarande konstigt. inte som mens kropp. eller ja. en del. men jag brukar inte ha så ont om bröstvårtorna när jag har mens

#9 Om du har oregelbunden mens så får man nästan gissa att dina hormonnivåer är lite ur balans. Det kan vra en förklaring till att du har ont i brösten om du inte är gravid. Om du är orolig så tycker jag att du ska prata med en barnmorska/läkare om det. Det kan vara skönt att veta att allt är ok om inte annat.
Med Vänliga hälsningar
Jag är 23 år (24 snart).
2004 (18år) va jag gavid. pga en massa som hände då så blev det inge.
2004-2007 va jag sambos (inte me dåvarande pappan till bebben i magen) Och under den tiden körde vi oskyddad och försökte få barn. Men blev inget.
2007 behandlads jag o opererades jag för PCOS (som jag fick veta att jag hadde efter jag flyttade ifrån min sambo). Och fick då även en lite elakart tumör. Och min ena äggstock försvann då med.
Sen dess har jag andvänt p-piller. Men dom senaste månaderna sen i höstas slarvat pga jag fick slut och ont om pengar för att köpa nytt p-piller. Men mensen funka rätt så bra ändå och brukar få i början av månaden. Bara nån dag emellan kanske. Så va inte helt oregelbunden som det va i tonåren då den kunde hoppa månader mm.
På nyårsfesten 09/10, i år alltså träffade jag en kille (18år han^^). Första gången o vi hamnade i sängen. i lite i fyllan. O oskyddad o fortfarande inge p-piller. Men han kom inte i mig - kom inte alls. (och utan kondom pga det inte är skönt. och ja, jag vet konsekventerna)
O sen så fortsatte vi o träffas mera o blivit tsm efter vägen. Och nästan dagligen haft sex (men dock inte varje dag i månaden - men nästan). Ibland flera om dagen. Oskyddad o fortfarande inge p-piller. (dumt med en nyligen träffad kille. Men det känns så bra!). Och pga jag inte blev gravid tidigare så tänker man att man inte skulle bli gravid nu heller. (fast man vet att de tidigare kan nog bero en hel del på pcos). Men ändå tänker man "äh. blev inte gravid förut. varför skulle man bli det nu?". Men ja. Om jag inte blev gravid den hära månaden. Är det något man bör kolla upp? Efter så mkt oskyddad sex man haft.
Har inte haft sex mellan fd sambon o min nuvarande pojkvän. Dock lite då o då sen man flytta därifrån med fd sambon o innan jag träffade min nuvarande pojkvän såklart. Och även då oskyddad. Men inget hände.
Börjar bli lite smått orolig.
Inte för att vi planerar o ha barn. Och har nu hämtat ut p-piller. Men trodde verkligen jag va gravid nu och satte tanken på det. Och såklart berättade jag det för pojkvännen med. Men nu när det inte blev nå så blev vi båda lite besviken. För vi hadde ändå. Fast det är väääldigt tidigt sett fram emot det. =) Kanske dumt när man inte hadde testat sig än. Men det verkligen kändes i hela kroppen. Och kroppen skrek om de. Men falsk skrik. ^^
Men vi har pratat lite nu och tänkte inte köra p-piller nu heller. För om de blir något så blir det. Då känns det som att ödet bestämmer det. Om det inte blir så blir det inte. Men då blir jag ännu oroligare om något e fel.
Men p-pillret skyddar mig även mot pcos/tumör o sånt. Och har inte andvänt de på några månader men inte fått nå problem (va på undersökning i höstas). Och ska på undersökning igen i maj. Kanske inte bästa o bara sluta me p-piller hux flux? Men jag hadde inte råd då o hämta ut så då blev de som de blev. Först nu har jag haft råd o hämta ut. Men vill helst inte börja igen. Men alla tjattar om att jag ska ta de pga jag hadde då tumör. Men jag har ju inte fått tbx tumör än. Och jag går på undersökningar då o då om åren. Så det borde va lugnt? Jag hatar tabbletter o medeciner o allt. Levt de på hela livet.
Var även självmordsbenägen för och tog överdoser. Så jag tycker det är jobbigt o drygt me tabbletter o medeciner överhuvudtaget o vill undivka de. ^^
Men kan nämna att jag inte har haft sån hära mens verk osv sen jag fixade pcos. O kroppen säger mig fortfarande att jag e gravid. fast jag vet att jag inte e de. men ska göra test iallafall till veckan utifallatt. och så att jag kan få svar ändå…

Självklart ska man berätta för sin partner om sina funderingar. Trots att man inte är säker så måste man ju kunna prata om allt.
Kan du prata med någon på mvc eller kvinnokliniken om hur du tänker ang. att sluta med p-piller?
Med Vänliga hälsningar
Nix. Har inte pratat med någon. Kanske jag ska prata med hon jag brukar träffa på gyn som brukar också undersöka mig? Men jag ska träffa henne först i maj. kanske man kan vänta tills dess? Eller ska amn boka ny tid innan. Men svårt o komma in.

Boka tid. Det är väl skönt att få det gjort? :)
Med Vänliga hälsningar
Jo precis. =)
Även om det är lixom bara en månad som man träffads o sånt så är det inte dumt o låta ödet bestämma? Om man ska bli gravid eller ej? Även om det känns bra med killen nu. Och killen tycker det e okey med. För vi hadde lixom planerat o pratat redan om hur vi skulle göra om jag var gravid osv. Och vi såg verkligen fram emot det.
Även om man kännt varann länge o blir gravid sen eller gifter sig så inte alltid det håller. sällan förhållande håller i dagens läge…
och jag har även hört dom som har blivit gravid vääääldigt tidigt. bara på några få veckor sen dom träffades o e fortfarande tsm.
Och det skulle ju varit mysigt me bäbis mage o bäbis. Och allt annat tar man allt eftersom.
Visst han e 18 år och ung (som jag också tänkt en massa på^^). Men han kan tänka me och säga vad han tycker. Som han även gjort nu så. :P
Och sen jag va gravid sist så har jag längtat efter ha bäbis i magen igen. Och nu när det är så många kompisar osv runt om en som e gravid… så kanske känner mig stressad pga det med. och jag vet att jag har hela framtiden på mig. Men det känns ju bra nu och med han. =)

Om ni båda vill ta steget och bli föräldrar så önskar jag er all lycka till! Du har rätt i det att man ALDRIG kan veta om ett förhållande ska hålla, oavsett om man just träffats eller om man kännt varandra i hundra år. Dock så är det väl bäst om man känner varandra ordentligt, trivs med att leva tillsammans och ser en framtid med varandra. Mycket händer med ett förhållande när man får barn och man måste gå igenom många prövningar. Det är inte bara gulligulligt och mysigt hela tiden, men det vet du nog redan.
Min älskling och jag är ett team, bästa vänner och gjorda för varandra. Vi har likheter och olikheter och vi känner till och respekterar varandras sidor. Vi är VÄLDIGT noga med att prata med varandra om allt och försöka sätta oss in i varandras situationer…men, vi har i alla fall gått igenom en hel del tjaffs och dispyter nu när jag är gravid. Trötthet, hormoner och omtumlande tankar kan sabba hela dagar för oss och vi kan hamna på kant med varandra helt och hållet, vilket aldrig hänt tidigare. Då gäller det att bekräfta varandra och berätta för varandra hur man känner.
Man ska vara ärlig i alla situationer, lyssna på varandra, visa kärlek, vilja förändra sin livsstil från "no body" till någons förälder och allt vad det innebär.
Om man har dessa ambitioner så finns det ingen anledning att tvivla på om man duger till att skaffa barn. :)
Med Vänliga hälsningar
Okey =) tack så mycket! Har lite o tänka på. Men e sugen på bäbis. ^^
Lite roligt när man prata om öde igår. Osso får jag detta upp som i hoskop på facebook:
Fiskarna, Ditt horoskop för vecka 5
Livet kan ibland kännas som en enda lång kamp för att förverkliga dina drömmar, men ibland är chanserna också mycket bättre än annars. Nu när fiskarnas planet - jupiter - i stort sett tillbringar ett år i ditt tecken - där solen, venus och merkurius snart gör den sällskap - har du sannolikt inte stått inför sådana möjligheter som du gör nu på mer än ett decennium. Så detta är rätt tid för dig att tro på dig själv, på din förmåga och på framtiden. Det finns alltid en tendens hos dig att vilja hålla till i din egen inre värld, men även här finns det uppmuntrande tecken på en andlig världsbild som få alla pusselbitarna att hamna på rätt plats. Drömmen är att kunna vara herre över ditt eget öde, och att göra underverk i världen.
"Så detta är rätt tid för dig att tro på dig själv, på din förmåga och på framtiden."
"Drömmen är att kunna vara herre över ditt eget öde" hehe =)
(Fiskarna) Ditt horoskop för februari
Under de närmaste månaderna kommer du att bli allt mer medveten om exakt vad du vill och vart du är på väg. Nu när den stora lyckobringaren jupiter har gjort sig bofast i ditt tecken, bör du vid det här laget märka av ett förnyat självförtroende och större självsäkerhet. Genom att utstråla detta inspirerar du andra människor som därmed dras till dig som föredöme. Den första som kommer på besök är gudinnan venus, som slår sig samman med fiskarnas planet - jupiter - strax efter alla hjärtans dag. Detta är som att erhålla gudarnas välsignelser, och allt som du påbörjar vid denna tid kan inte annat än krönas med framgång. Även om du är superkänslig för andras lidande och olyckor - för att inte tala om dina egna - så är det som om du har tillgång till andliga resurser som kan föra dig hur långt som helst, vilka svårigheterna än är. Och har du andliga intressen, så kan det knappast finnas en bättre tid att göra allvar av dem. En sådan händelse som en venus/jupiter konjunktion i fiskarna inträffar bara ett fåtal gånger under ett liv. Månaden är också utmärkt för personlig utveckling, och du kan rikta din kärlek och empati mot människor i din sociala krets som behöver hjälp för att komma tillrätta med sina egna tankar och känslor. Men även materiellt kan goda ting komma din väg, och det är inte omöjligt att din ekonomiska situation transformeras på ett sätt som ger dig tillgång till resurser du aldrig skulle vågat drömma om.
"Den första som kommer på besök är gudinnan venus, som slår sig samman med fiskarnas planet - jupiter - strax efter alla hjärtans dag. Detta är som att erhålla gudarnas välsignelser, och allt som du påbörjar vid denna tid kan inte annat än krönas med framgång."
Undra om man ska göra det mysigt hemma då med pojkvännen o mysigt i sängen? =)
Inte för att jag tror på horoskop. Men tycker det är roligt o intressant! =)

Tror inte heller på horoskop, men det kan vara lite småkul att läsa iblad. Ofta hittar man ju delar som passar PERFEKT och det gjorde et ju för dig nu :)
Ha det så trevligt! 
Med Vänliga hälsningar
hehe japp. =) Roligt när en del saker passar perfekt :D
Oja. har redan påpekad för han att han ska va ledig på alla hjärtans dag (han är en wow nörd -_-). Och att vi ska umgås med varann då. ^^ Osso har jag påpekad att röda rosor är vääääääääääääldigt fina. Se om han fattar budskapet. Han är inte den romantiska typen. Och man läre påpeka o sånt. o tårkiga är att jag jämt ska säga nå. o sen så säger han nå. typ om jag säger att jag älskar han då brukar han kunna säga de. eller att jag saknar han o då säger han det. osv. Men ibland så blir man chockad när han säger de först. =o) och jämt jag som skickar "gull gull" sms typ. haha :P
ajja. får se om de ska bli nå bebbe eller ej. =) känns lite för tidigt ännu me han. Pga vi är väldigt olika o tycker olika osv. Och därefter brukar kunna tjaffsa lite osv. Har varit lite dåligt den senaste tiden. Så vill se om man tar sig ur det eller ej. =)
Men om man skulle få bebbe efter vägen så är det väll ödet ^^

Ja, fundera igenom det ordentligt. Man brukar inte kunna rädda ett förhållande med att skaffa barn, tvärtom. Då får man tänka om lite. Det är viktigt att ni är i fas med varandra när ni fattar det stora beslutet. Sen behöver inte olikheter vara något negativt. Så länge man kan prata med varandra och respektera varandras olikheter så är det ingen nackdel att man ser saker på olika vis.
Med Vänliga hälsningar
Hur vanligt är det att ha mens samtidigt som man är gravid?

#22 Det förekommer, men man brukar blöda mindre då.
Med Vänliga hälsningar
ok =)
reagerade på det där du skrev om extra mycket mensverk det kan ju trots allt vara så att ja du har blivt gravid och nej tyvär råkat ut för ett missfall.
Mjo. Har haft det och mår fortfarande dåligt.
Och tuttarna är fortfarande konstiga. Bröstvårtorna sticker ut, e mörka. o ser blodådror som jag inte sett tydligt förut.
ska gö test iallafall till veckan. utifall. känner mig inte säker.
Mår till o ifrån dåligt. Men idag har jag varit lite piggare. o idag när jag städade var luktsinnet mera än va den bruka.
ajja. testa imorrn så får se. eller kanske dumt o testa när man har mens?
kan man se det? om man varit gravid o fått missfall?
Fast jag har haft mens. så känns brästvårtorna ännu o sticker ut då o då. o tycker dom blivit mörkarem, typ runt om.
o jag har även tappat matlusten. o illa mående till o ifrån foprtfarande. o magen känns uppsvälld.
o jag gjorde förra veckan gv. test som det visade inget.
borde man göra test en gång till? hur säker är egentligen testen ifrån apoteket? bättre o gå på fam centrum?
det som bekymmrar mig mest är tuttarna just att bröstvårtorna sticker ut nästan jämt o känns. :/

Jag gjorde ett test som jag kissade på - som jag uppenbarligen inte kissade ordenltigt på. (dagen innan beräknad mens)
3dar senare kändes det ändå inte som vanligt i kroppen runt mens, fast inte som en vanlig dag heller. Så jag kissade i en engångsskopp och doppade testet i istället - visade ett starkt plus direkt.
Bara ett tips ;)
Hört flera som inte riktigt lyckas kissa ordenligt på stickan, utan måste doppa i kopp. Det gör dom ju dessutom på barnmorskemottagningar också =)
Hoppas ni får det besked ni vill ha!
Att vara gravid är en resa som är helt magisk och unik, men samtidigt en otrolig påfrestning både på kroppen och förhållandet.
#29 Jag har råkat ut för samma sak och sedan dess använde jag en plastmugg för att göra testet. Positivt direkt när jag för en vecka sedan gjorde testet på det sättet, så det kan rekommenderas.