Navel piercing?
Hej!
Är det någon som vet om man måste ta ut navelpiercingen när man är gravid? Eller gör de flesta det bara för att det känns bäst?

Du gör klart bäst i at ta ut den, och gör det i tid! Jag tänkte ha kvar den så länge det gick och jag har ett oerhört flt ärr eftersom den började växa ut innan. Plocka bort den innan din mage hunnit bli stor för att vara på den säkra sidan.
Det finns säkert de som haft kvar smycket unde graviditeten. Alla är ju olka byggda och smycket sitter olika djupt, men på mig skulle det inte ha varit möjligt att ha den kvar.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Okej, tack :)
Jag har en navelpiercing o den har jag haft under alla graviditeter (3 barn) utan problem. Inga fula ärr eller så heller. Men skulle man ha en sån navel som börjar bukta utåt, som en knapp, så som många har. Då är det nog en god idé att ta ut den… ;)

#3 Vilken tur du har då! haha
Navlar är ju väldigt olika men jag har väldigt "stram" hud vid naveln och min buktade ut tidigt. Det är väl upp till var och en hur man vill och vågar göra, och vad man tror att naveln kommer klara av. Mitt tips är i alla fall att hålla sig på den säkra sidan. Man kan ju pierca sig på nytt efter att bebis är ute.
Med Vänliga hälsningar

Jag piercade mig på min 18års-dag men skötte den väl inte helt exemplariskt första veckorna så den läkte liksom aldrig som den skulle. Tillslut började den stötas ut och jag har nu ett fuuult ärr eftersom den flyttade sig utåt.
Tog ut den när jag insåg att det va försent för att rädda den. Däremot nu, ca 8år senare kan jag fortfarande stoppa in ett smycke genom hålet!
Så om du tar ut den under graviditeten är det ju bara att stoppa in smycket lite då o då så hinner den garanterat inte växa igen. (om du vill ha den igen efter graviditeten altså)
Däremot har jag sett tjejer som fått bristningar runt hålet, då huden liksom är "störd" där redan.
Men det är ju för sent att ändra på nu ;)

#5 Jag hr fåttmin första bristning. Hoppas att det inte blir den, men den är precis vid piercing-ärret.
Med Vänliga hälsningar
Oj oj, jag tog ut min idag. Som sagt, för sent att göra något åt det nu.