Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 4885 ggr
andaloce
0

Nu är han här!

Nu är vi nyss hemkommen från BB. Den 8/2 kl.00.40 föddes våran son.

Han har fått namnet Alexander och var 45cm lång, vägde 2440g. En liiten kille blev det!

Berättar mer lite senare.

JMax
0

Grattis!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
0

Wow! Grattis!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Vaniljglass
0

Grattis!

jn84
0

Grattis!!

Elisabeth-J
0

GRATTIS!!! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

andaloce
0

TACK ALLA! Försökte lägga in en bild, men lyckade inte. Får föröka senare från en annan dator. Annars finns han på https://portal.lg.se/webbisar född i hudiksvall. Föräldrar: Anna Halvarsson, Daniel Danielsson.

andaloce
0

Återkommer med förlossningsberättelse för den som är nyfiken Glad.

Trollhassel
0

Ojojoj! Vilken sötnos! Helt fantastiskt fin!

Är nyfiken på förlossningsberättelsen sen också!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Catteklina]
0

Så liten och söt Kyss
GRATTIS till lyckan!!

eloize
0

Grattis till en liten en!!

[Quellii]
0

Grattis till er! :D

Veronica
0

Grattis!!

Amor vincit omnia

andaloce
0

Söndagen började som vanligt, med lite förvärkar på förmiddagen som försvann när man satte sig ner. Dagen var lugn och vi var hos mina föräldrar hela dagen.

Åt kina-mat på eftermiddagen så jag blev proppmätt! Vi åkte hem och var hemma vid 19 tiden. Kände som vanligt av förvärkar igen när jag var ute för att ge hästarna hö och vatten.

Värkarna fortsatte lite smått precis som vanligt så länge jag höll på med något, och det var barn som skulle i säng, plockade lite med disk och tvätt osv.

När jag satte mig försvann värkarna som vanligt. Men när jag skulle sätta mig för att titta på film kl.21.00 så tänkte jag att jag skulle prova klocka värkarna som då hade börjat lite smått igen. Det började med att det var ca 4-5min mellan dom, och dom kändes i 20-50sek.  Under tiden jag klockade värkarna upptäckte jag att dom var regelbundet återkommande, så efter ca 6-8 värkar ringde jag till förlossningen och frågade hur jag skulle göra, på nåt vis så förstog jag inte att det verkligen hade börjat den här gången utan intalade mig att det skulle försvinna även nu.

På förlossningen sa dom att jag fick göra som jag ville, om jag skulle åka dit eller vänta.

Jag tänkte att jag väntar och ser så att värkarna verkligen är återkommande, och kom snabbt på att värkarna faktiskt började göra ont ochc faktiskt var återkommande trots att jag satte mig ner.

Så bara en kvart efter att jag pratat med förlossningen så kände jag att det här går inte längre! Väckte barnen som hunnit sova i någon timme, dom var alldeles borta och fattade ingenting, dom trodde att det var morgon och att dom skulle till skolan. Fick på dom kläder och in i bilen för att släppa av dom hos mormor & morfar.

Kommer fram till förlossningen strax efter kl.23 och har då fortfarande ca 3-5min mellan värkarna som nu blivit kraftigare.

Känner att det första jag måste göra är att kissa! och kommer samtidigt på att jag har ätit massor under dagen men inget av det har kommit ut! Får lite pnik över det eftersom jag vet att det trycker på så hemskt när man ska krysta så man lika gärna kan tömma ändtarmen, därför blir man ju oftast dålig i magen innan förlossningen! Men inte jag, idag.

Blir inlagd först i ett rum där dom ska göra en CTG i ca 20min innan man får flytta till ett förlossningsrum. Blir lite irriterad över det, hade ju velat klä av mig lite ifall vattnet skulle gå, dessutom hade jag så otroligt ont.

Dom gjorde en kontroll som visade att jag var öppen 4-5cm och kopplade på CTG, men den hade hela tiden väldigt dålig kontakt, så jag tror inte dom fick ut så mycket av den kurvan. Under dom 20-30 minutrarna var det fullt liv i magen! och jag som trodde att bäbisen skulle vara nästan helt stilla de nämsta dygnen före förlossning!

Vid 12 tiden blev jag flyttad till förlossningsrummet, värkarna började sakta komma tätare och blev kraftigare. Ca kvart över 12 gjorde dom en kontroll och jag var då öppen 7cm. Kände då att det nog var dags för lustgas. Den hjälpte väldigt bra den här gången, men man blir ju lite yr och känner sig drogad! Tänkte att om det forsätter i den här takten så kanske vi får barn vid kvart över 1.

Värkarna kom tätare och jag blev "hög" av lustgasen, fick så ont att jag inte längre kunde ligga på rygg, så jag ställde mig på alla fyra och tyckte det kändes som att det började trycka på neråt som krystvärkar. Men vid båda dom andra förlossningarna har jag haft väldigt dåliga krystvärkskänningar, så dom har fått sagt åt mig att nu är du öppen helt och kan börja krysta. Så jag tänkte att det har gått så kort tid sen dom kollade så jag kan omöjligt vara öppen helt, och då brukar man ju inte få krysta heller.

Så plötsligt när jag står där på sängen på alla fyra, och värken börjar släppa, så innan jag hinner lägga mig igen kommer nästa värk, och då känner jag att HJÄLP, nu kommer maten ut som inte kommit tidigare! och det i rinnande form, jag känner att nu måste jag krysta, men först måste jag på toa och få ur mig! Så jag säger till min sambo: jag måste på toa, jag bajsar på mig!  (för det var precis så det kändes.)och är på väg att föröka ta mig ur sängen, fortfarande en aning hög av lustgas. Barnmorskan kommer in i samma stund och säger att det är bäbisen som vill ut, och jag har fortfarande inte hunnit lagt mig ner förän jag måste krysta, jag "skriker" till två gånger i både förskräckelse och smärta av värkar och "för att ta i" och plötsligt är bäbisen ute! 1minut tog det hela!

Så 00.40 är killen född. En snabb och för mig både komisk och lite pinsam förlossning. Nu var det ju så att det kom aldrig nå rinnande avföring, som jag var helt säker på att det gjorde. utan det var bara för att det tryckte på som det kändes som det.

melia
0

Härligt att höra!! och så skönt att höra att du trodde du bajsade på dig haha det trodde jag när jag födde min son :) hade världens kamp med sköterskan om att få gå på toa men hon vägrade låta mig gå :) var helt säker på att jag skulle bajsa ner all personal jag hade mellan benen, men tänkte att jag har sagt till dom så nu får dom väl skylla sig själva om dom vägrar låta mig gå på toa Cool allt gick bra som tur var :) måste verkligen komma ihåg att gå på toa innan jag åker till förlossningen denna gång *s*

Grattis till din lille son!!