Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6076 ggr
andaloce
2010-02-03 12:48
0

Högt blodtryck?

För två veckor sen när jag var till BM så visade blodtrycket lite för högt, så hon gjorde om det och visade då normalt.

Igår när jag var dit visade det också för högt, så hon gjorde om det en gång direkt men det visade nog samma (hon sa inte vad det visade). Eftersom jag kände mig lite orolig/ nervös (hade haft rätt så mycket sammandragningar på morgonen och annorlunda känningar på kvällen innan) så tog hon om blodtrycket efter att hon kollat hjärljud osv. Tror BT visade lägre då, men ändå lite högre än normalt.

Ska tillbaka imorgon och lämna urinprov och göra nytt BT för säkerhetsskull.

Men jag undrar hur det har varit för er? har ni haft högre blodtryck än normalt utan att det betytt något?

Man blir ju lite orolig ändå, är ju i vecka 38+ så på så vis är det ju ingen fara men men….

Ni som haft havadneskapsförgifting, hur har ni mått? Har ni känt eller inte känt att något inte är bra? Själv mår jag ju bra. SÅ det höga blodtrycket beror säkert bara på "stress" men man kan ju aldrig veta!

melia
2010-02-03 14:25
0

Har aldrig varit med om för högt blodtryck, mitt är alltid för lågt så jag har svimmat en hel del denna graviditet…

Hoppas det går bra i morgon!! och att blodtryck och allt är bra!!

Trollhassel
2010-02-03 18:53
0

Mitt har varit för högt. Det var nog i vecka 30 om jag inte minns fel. Då fick jag ta det väldigt lugnt. Det gick över men nu hde jag en aning högre BT än vad jag brukar ha på sista undersökningen. Jag är i vecka 36 nu och har mycket sammandragningar. Jag har ingen äggvita i urinen men har samlat på mig en del vatten i ben och händer.

Min Bm är inte så oroad än så länge, men det får ju inte bli värre. För övrigt är jag rätt pigg och frisk.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hoppfull
2010-02-04 10:48
0

Jag har haft rejält högt blodtryck under alla mina tre grav. Nu är ju du så långt gången så det är nog bara att vila så blir det säkert bra.

Men de måste såklart kolla dig eftersom det är ett tecken på att man KAN ha begynnande havandeskapsförgiftning. Men det ska ju till flera andra saker som äggvita i urinen, vätska i kroppen (MASSOR, jag såg ut som en vattenballong på slutet!).

Så ta det bara lugnt och försök ligg stilla så sjunker trycket. Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hannapanna
2010-02-06 23:27
0

Jag fick preeklampsi med sonen och de kom pang plötsligt och jag kände INGENTING.. Förutom att jag gick upp 10kg vätska på 2 veckor.. ;)