Livmoderinflammation
Någon här som haft livmoderinflammation? Jag har konstigt nog fått det efter jag fött båda mina barn. Är lite nervös att jag ska få det denna gången också, för det är ingen trevlig upplevelse.
Jag brukar aldrig bli riktigt sjuk, men ca 1vecka efter jag fick första barnet så började jag känna mig hängig, fick svettningar och hemskt ont i magen, men tänkte att det var nåt tillfälligt. Hade ju istort sett bara hållit mig inomhus på sjukhuset eftersom dottern då låg på neonatalavdelningen. Så efter någon dag kände jag mig svimfärdig men ignorerade det, slutade med att jag precis hann lägga ifrån mig dottern inan jag ramlade ihop på golvet. Då tyckte barnskötarna att det behövdes kollas upp! Jag hade då livmoderinflammation och 40graders feber! Tur nog blev det snabbt bra när man fick i sig penicilin.
Med andra barnet tog det nog också ca 1 vecka, när jag började få jätte ont i magen. Trodde först att det var eftervärkar, för det hade jag ju första dagarna efter födseln. Men den här gången kollade jag upp om det var normalt med så kraftiga eftervärkar och lite andra "krämpor", det var även då livmoderinflammation.
Andra gången hann jag inte bli lika dålig iallafall.
Så jag kan bara säga att om du känner dig konstig, får ont i livmodern eller feber, kolla upp det genast!
Någon annan som kanske vill berätta hur det var när du hade livmoderinflammation!?

aldrig haft.. men bra att veta att man kan få det och vad symptomen är!

Jag ska ha det i åtanke om jag börjar må dåligt!
Det låter inte så kul alls. Tur att det finns antibiotika och att vi inte lever på 1800-talet :P
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tror inte det är så ovanligt. Det kan ju t.ex. va nån liten rest kvar som gör att det blir osv.
När det var längre vårdtid efter en förlossning så hann ofta såna komplikationer komma medan man var inneliggande. Nu går de flesta hem tidigt med påföljd att det inträffar i hemmet istället.
Nu var inte det så för dig Andaloce då ditt barn var på neonatalen men där är ju fokus mera på barnet än på mamman.
Hoppas du ska slippa detta nu.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!