Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5803 ggr
Trollhassel
2010-01-29 20:02
0

Aj, stickningar och tryck!

De senaste dagana har det stuckit till ganska ofta i bäckenbotten. Ibland sticker det inte till utan gör mer ont på något annat vis, som ett tryck eller elstöt. Kan det vara bebisen som fixerar sig? Känns lite tidigt för den att göra det va?

Jag är i vecka 35, snart 36.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

bfee
2010-01-30 01:34
0

Trollhassel:
Det skulle kunna vara bebisen som håller på att fixera sig. Det är verkligen inte ovanligt att dom för det ca 4-5 veckor innan förlossningen, speciellt inte om man är förstföderska (som omföderska fixerar dom sig ofta inte förrän man ligger på förlossningen).

Men det skulle oxå "bara" kunna vara att bäckenet rör på sig o ligamenten töjs ytterligare lite till, så som dom hju gör under hela graviditeten…

Mkt svårt att säga…

När har du tid hos bm igen?
Hon kan ju känna om bebisen fixerat sig ;)

Trollhassel
2010-01-30 11:45
0

Jag har tid på måndag så jag kan fråga henne om hon kan känna om bebisen fixerar sig.

:)

Med Vänliga hälsningar

Lenore
2010-01-30 12:53
0

När jag väntade första barnet fixerade hon sig redan i vecka 31. Iofs tittade hon ut i vecka 35+3 men som #1 säger är det inte ovanligt att första bebisen fixerar sig tidigt. Kan säkert vara det. :)

bfee
2010-01-31 17:05
0

Trollhassel:
Så bra, då får du fråga om detta imårrn hos bm då… :)
Jag har oxå tid hos BM imårrn (ÄNTLIGEN). Har inte varit
där alls nu sen den 22/1. Alldeles för lång tid om ni frågar mig…

Trollhassel
2010-01-31 17:17
0

#4 Det är så skönt att gå till bm och få svar på alla frågor man samlat på sig. Jag går till bm varannan vecka nu och har gjort det sedan i julas, men innan dess så tyckte jag att en månads mellanrum var på tok för långt. Haha den 22/1 var ju inte så länge sedan ändå. Jag var där den 18 :P

Med Vänliga hälsningar