Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 3407 ggr
kamjo
0

BB-Väskan =)

Håller på för fullt att packa mellan förvärkarna… vet ju inte om de är fejk eller på riktigt, så jag kom fram till att det nog är bäst att börja packa!

Men vad i hela friden ska man packa ner?

HJÄÄÄÄLP!!!

Hannapanna
0

http://www.varktimer.se/ <-- Den här sidan är bra till mycket ;D

Jag ska också ta och börja fundera på bb-väskan snart.. Men jaghar ju lite mer tid på mig än du ;)

kamjo
0

Ah toppen =) Taxar! =)

Trollhassel
0

Spännande! Hoppas att det är något på G.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mistletoes
0

Det som jag ser som är återkommande i allas BB väskor är mjukt toapapper haha.
Body lotion, lypsyl, bra bok/tidningar. mp3spelare, borste, ombytes kläder, nått gott att äta, kläder till bebis, nått att underhålla mannen med ;)

Googla på Bbväska eller nått i den stilen så kommer nog många tips =)

kamjo
0

#3 Ja det får vi hoppas, har spenderat hela natten med hemska förvärkar och samtal med förlossningen, så nu har jag äntligen fått sovit några timmar!

#4 Toppenbra tips =) Toapapper, den hade jag inte ens tänkt på =)

Pernilla
0

Tänk på att ta med en amningsbh, en tröja som är lätt att amma i och ev några amningskupor mot läckage… Lätt att glömma bort att det faktiskt kör igång helt andra processer i kroppen när förlossningen är över.

Laddare till mobiltelefon och kamera är int heller helt fel, eller om det är ngt speciellt du vill äta ller dricka efter förlossningen för att fira! :)

jn84
0

Två saker jag rekommenderar är katrinplommon och några par trosor. Katrinplommonen för att göra det enklare att göra nr 2 på toaletten. Man vill INTE bli det minsta förstoppad när det känns som att man blivit körd genom en köttkvarn! Mjukt toapapper som nån skrev är också bra, men jag var nog fortfarande bedövad när jag låg på bb, behövde inte mjukt papper förrän jag kom hem. Använder fortfarande bara mjukt papper och sitter inte en sekund längre på toaletten än jag verkligen måste - 16 dagar efter förlossningen!

När det gäller trosorna så hade jag gärna sluppit använda engångstrosorna de erbjuder på förlossningen. De kändes inte bra alls. Mina egna blev blöta rätt tidigt av fostervatten och de par jag hade extra ville jag ha efter förlossningen när jag duschat så fick snällt använda deras trosor.

eloize
0

åååh titta massa bra tips ju! Glad