Lite oroad...
Vet att jag inte ska oroa mig så mycket men nu är jag så trött och less efter att ha varit sjuk, haft högt blodtryck (som är bra nu) och sömnlöshet.
Var hos Bm idag och allt såg bra ut förutom att magen inte vuxit sedan sist. Hon tror det beror på att jag haft en infektion i kroppen ett tag och att jag inte kunnat äta ordentligt. Men det är klart man blir orolig…i alla fall.
Har era magar vuxit bra hela tiden?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Har bara en så länge mätt efter skalan som Bm följer 3 ggr, ska mäta magen igen när jag skall tillbaka till Bm den 19:e men än så länge så har magen växt som den skall, och allt stämmer bra.
Enda skillnaden hos min lilla bebis va att hjärtslagen hade ökat från 143 slag till 153, har legat på 143 exakt varje gång som vi lyssnat ( 4-5 ggr ) och nu sist så hade de plötsligt ökat upp till 153, och de kändes konstigt bara, men de är ju fortfarande bra och godkända värden.
Men hoppas på att magen har växt som den ska, också vart sjuk nu längre tid, och de tar verkligen på krafterna nu =/ 4 veckan som jag är dålig i rad nu, och energin är på lågvarv verkligen…
Hur långt emellan är dina besök nu hos Bm?? För har märkt att när jag hade kortare tid emellan så var tillväxten på magen ganska minimal…
Nu när ja skall tillbaka den 19:e så är det faktiskt längsta uppehållet för min del mellan mina besök, och då på nästan 6 veckor emellan, annars har jag vart där med 2-3 veckors mellan rum nästan hela tiden..
www.blueberryhedgehogs.com

#1 Jag har också varit krasslig länge och ofta till och från och det är klart att det påverkar. Bebisens hjärta slår finfint i alla fall.
Jag går dit varannan vecka nu framöver men var där senast 8 december och så idag. Från 8 december hade inte magen vuxit alls och det är ju typ en månad sedan. Känns inte så kul. :(
Med Vänliga hälsningar
#2 Jo visst påverkar det…. usch…
Ja det var ju en ganska lång period emellan faktiskt =/ Men om allt annat sätt bra ut på prover osv som jag läst i andra inlägg att du vart iväg och gjort, och hjärtat låter bra och bebisen enligt alla prover etc mår bra så ska du nog inte oroa dig, även om jag helt klart förstår din oro, den kommer med mammarollen, dock så tror jag den kommer redan innan bebisen är framme, minsta lilla sak som jag kan vända mot att något skulle kunna vara fel och man blir helt paranoid ju…
www.blueberryhedgehogs.com
Jag förstår att du blir orolig! När fick du tid nästa gång? tycker dom borde kolla en extra gång för säkerhets skull. Det beror säkert på att du själv varit sjuk, men att det inte vuxit på 4veckor låter lite skrämmande. Själv var jag på besök 23nov (v.28) och sen 4veckor senare 22dec (v.32) och hade då ökat magmåttet med 5cm.
jag vill inte skrämmas, men när min sambos syster väntade sitt första barn så växte inte magen de sista veckorna, dom gjorde ett extra ultraljud (har jag för mig) men konstaterade att allt var normalt. Det var bara så att vid BF så upptäckte man att dom mätt fel vid ultraljudet, dom satte igång förlossningen och dottern vägde bara omkring 2kg trots fullgången graviditet (kommer inte ihåg exakt vikt). Dom konstaterade att navelsträngen hade suttit så hårt runt halsen att hon inte fått någon näring de sista veckorna. Nu slutade ju det hela bra, och flickan växte ikapp sina kilon snabbt.
Nu fick sambons syster sitt tredje barn (några dagar över tiden) och även han var liten vid födseln, vägde omkring 2800g, men denna gången var allt normalt hela tiden.

#4 Jag ska höra av mig till barnmorskan på fredag. Då ska jag snacka med henne lite om det. Klart man blir orolig, det är ju självklart. Jag vill ju att min lilla plutt ska må bra och vara frisk.
Med Vänliga hälsningar

…jag är faktiskt orolig…men barnmorskan var inte det vad det känndes som. *suck*
Med Vänliga hälsningar