Längtar så!
Jag och min sambo har varit tillsammans i sex år. Jag har längtat efter barn i 4-5 år. Jag är 20 och han fyller snart 23. Vi har pratat om barn väldigt länge men jag gick ju i skolan, sedan hade jag inget jobb. Nu har jag ett jobb som jag kan komma tillbaka till efter en graviditet och han är fastanställd och vi har en stor lägenhet som vi storm trivs i.
Sambon blev tveksam till om han ville ha barn och var väl tveksam till om han var redo eller inte… Men så pratade han en hel del med hans arbetskamrater och sin pappa och konstaterade på att man antagligen kan vänta hur länge som helst på det.
SÅ! Jag har nu precis slutat med preventivmedel!!! Jag längtar som en tok på att få bli gravid! hoppas att snart kunna lägga till ett datum på BF listan 2010.
Så mig kommer ni nog få se en hel del av här inn framöver.
Aww, vad kul! Hoppas allt går bra och bebisen tittar fram nästa år =)
Vi försöker för fullt här hemma med.. Jag har dock inte lyxen av ett fast jobb men jag tror det löser sig endå. Men en stor lägenhet och en pojkvän med fast jobb =)
Massa kramar!

jag är själv timmanställd men min chef vill gärna ha tillbaka mig efter en graviditet. :)

Åh, välkommen! Så skoj!
Lycka till! Jag får bebis om 3 månader. Känns helt underbart. Hoppas att du får din knodd nästa år!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Vad roligt!! Hoppas att allt gar vagen nu da! :)
// Amanda

tack så mycker Myra
Musiken, nu tjallar du inte på nattsudd! :P
Har just börjat läsa allt jag kan komma åt, nu läser jag "Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar" av Vicki Iovine, den är härlig att läsa!

Haha, nejda! :D
// Amanda

Åååh…. Den här blivande bebisen är det enda jag kan gå och tänka på hela dagarna. Som lite uppehåll i bebistänkandet kommer visserligen dagar på jobbet som igår när det var fullt upp fråån minuten vi öppnade tills jag slutade.
Läser om bebisar och omedvetet håller jag om magen… Trots att jag vet att det inte finns någon liten där än….
Jag har verkligen längtat i så många år på detta och nu när jag och sambon är överens om att det är dags kan jag inte tänka på något annat!!!
# 7, känner igen mig =) Jag drömmer om barn, pratar om barn, tänker på barn mest hela dagarna.. Tror jag håller på att bli galen ibland.

Samma här. Har bara berättat här på iFokus och för mina två bästa kompisar att jag planerar att bli gravid, just det ja, min chef också, det har hon ju rätt att veta. Men jag känner att jag vill skrika ut det till alla för jag är så glad att vi äntligen kommit till det skedet. Men än har ju inget hänt så….
#5 jag får inte heller tjalla va? 

Fast hon har ju redan smyg-tjallat ;)
// Amanda
ah, det har jag missat.. är ju sjuk och inte så mycket vid datornså :P

Hon skrev att hon laste gravid-bok! An verkar ingen ha fattat, men det kommer nog ;)
// Amanda

Precis, jag har tjuv-tjallat. Får se hur lång tid det tar innan någon kopplar :P

Hihi, vi får förhoppningsvis rulla barnvagnar ihop nu då :)
Hoppas verkligen det bosätter sig än där inne inom en snar framtid.
Carpe Diem

Hoppas verkligen jag med. Klart vi ska köra barnvagn ihop du och jag! Du är dessutom den enda jag känner runt min ålder som får barn innan mig så du kommer få äran säkert få äran att besvara massa pinsamma frågor! ;)
Varning för pinsamma funderingar!!!! Funderar på hur sjutton någon spermie ska hinna till ägget innan de kommer ut igen ju! Det går ju så fort!

Åh, kom på något jag missat att berätta.
Min mamma har två syskon och båda dessa har fått varsitt tvilling par. Mamma deremot har inte fått några tvillingar. Jag hoppas att den här tvillinggenen har hoppat över mamma för att komma till mig istället. Kejsarsnitt är ju visserligen egentligen inget som jag vill genomgå… MEN jag har märkt att mina tvillingkusiner har ett helt annat band till varandra än vad vi andra syskon har.

Fast de har ju några dagar på sig att simma upp i äggledaren!
Eller menar du själva satsen? Det är ju väldigt lite som faktiskt är spermier, det mesta är ju äggviteämnen, proteiner och annat smaskigt :P
Carpe Diem
Åhh vad mysigt! =) Jag sitter här och läser och längtar… Men jag och sambon har varit tillsammans i 2.5 år "bara", jag längtar som en tok och han, troligtvis inte lika mycket! Ibland önskar jag att han längtade lika mycket som mig efter förlovning, giftermål, barn! Haha, men det lär ju inte hända…
Men vi får väl se om något år, hur jag nu ska stå ut några år till! Jag har alltid velat få barn i någorlunda tidig ålder, mitt första, om jag stadgat mig vill säga. Och det har jag ju nu, antar jag. Känns som att det är dags för den första snart i alla fall… =P Om jag får säga det själv!
Men jag har ju inget jobb heller.. Sambon har dock fast jobb! Så jag får väl hitta mig ett först…
Hur går det, några tecken ännu? =)