"Spökstreck?"
Jag gjorde gravtest för några dagar sedan, gjorde det med preg, fick ett svaaagt streck men det syndes och det finns fortfarande kvar. Har hört nu att man inte ska lita på preg (från familjeliv) så känner mig osäker.
Men vad tror ni, är det ett positivt eller är det ett spökstreck?
Adress till bilden: http://i47.tinypic.com/235p1z.jpg

Även ett svagt streck är ett plus. Huvudsaken är att du läste av testet inom rätt tid. Tiden står i bruksanvisningen och det brukar vara inom 5-10 minuter därefter ska man inte lita på testet.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Svarar som #1. Även ett svagt streck är ett plus.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Att man inte ska lita på preg kan kanske vara för att dom inte visar plus lika snabbt som tex clear blue. Jag hade ett megasvagt streck på preg och när jag testade med clear blue fick jag ett starkt plus. Men ett plus är alltid ett plus hur svagt det än är och vilken sorts test det än är du använder.
Det enda som kan visa fel är negativt om hormonnivån inte är tillräckligt hög för att uppmäta än.
Jag testade med clearblue, men då visade det negativt, men man ska väl vänta ett par timmar mellan testarna, det gjorde ju inte jag. Speciellt nu när det är så tidigt..
Ska göra om ett test nu i helgen !

Om du är precis i början på grav så är halterna av hormonet väldigt låga och är det då ett test som inte är så känsligt så kan det vara bra att testa på morgonen då halterna av hormonet är mer koncentrerade i urinet. Men eftersom det första visade positivt så ska du nog räkna med att vara gravid.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!