Järnbrist.
Var hos Bm idag och de konstaterade att mina järndepåer blir mindre och mindre trots att jag äter Niferex dagligen, kombinerat med c-vitamin. Förmodligen är det därför jag är så fruktansvärt trött. Nu ska jag dubbla dosen ett tag och se om det går åt rätt håll.
Någon mer som varit med om dethär?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Med dottern hade jag brutal järnbrist och fick äta receptbelagda järntabletter men med sonen behövde jag inte ta något extra.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Japp förra graviditeten låg jag så lågt att jag riskerade blodtransfusion (eller vad det heter) efter förlossningen. Har dåligt nu med, men inte lika illa än…
Jag har inget järn heller.. Mina depåer blir dock långsamt långsamt bättre, men värdet ligger kvar på strax under 100.
Jag äter 2 till 4 gånger dosen järn nu.
Jag har fått receptbelagd järn men jag får inte i mej de så jag äter kapslar av niferex som jag öppnar och sväljer innehållet med typ nyponsoppa eller dyligt.

Jag verkar inte vara ensam om järnbristen alltså. Jag hade fått för mig att om man väl åt tabletter så skulle man vara på rätt väg, men så var det tydligen inte. Blev förvånad över hur lågt värde jag hade eftersom jag varit så noga med att äta järn.
Med Vänliga hälsningar
De är nog väldigt vanligt med järnbrist men oftast så går de nog upp rätt fort om man äter järn, men ibland så kräver väl barnet och kroppen mer än man tror. :)

#5 Ja, jag har ju alltid haft svårt att hålla järnet så det var väl inte direkt oväntat att nivån skulle sjunka så.
Med Vänliga hälsningar

Vad ligger ni på för nivåer?
Jag låg innan jag blev gravid på runt 160. Nu i vecka 28 ligger jag på 125.
Har inte tagit något tillskott ännu.
Innan vet jag inte men ligger nu runt 100 och har väl gjort de sen inskrivningen i princip.

Jag låg på 90 nånting