Förlossningsvisning
Idag var vi på förlossningsvisning i Uppsala. Kände mig ganska lugn och förberedd innan men nu när jag har sett hur förlossningsavdelningen ser ut så blev allt så himla verkligt. Och nu känner jag mig livrädd!!!
Jag har ångrat mig - jag vill inte föda barn! Kan man ta en kölapp och ställa sig i retur-kön?

Åh, jag kan förstå det, att det känns konstigt. Jag kommer säkert uppleva det likadant. Du kommer att klara det fint ska du se.
*kram*
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Får alla gå på sådan förlossningsvisning?

Lyckliga du som får en visning, i Halland har de stängt förlossningsavdelningarna pga svininfluensan 

#1 Hur mycket yoga och andningsövrningar jag än tränat, så känns det som att det kommer att göra ONT att föda barn! Jag hade nån vision att jag med min djupandning bara skulle kunna andas lugnt och inte känna ett dyft genom hela förlossninge. Men nu börjar det gå upp för mig att verkligheten nog ser annorlunda ut.. Jag vill inte bli rädd heller, för då låser man sig säkert. Men samtidigt kan jag inte sluta fundera på hur sjutton alla mammor jag känner har kunnat vara där i rummet och fött ut ett barn!? För dom verkar det som ingenting och dom har gjort det igen…? Herregud!
#2 Inte en aning. Är säkert olika hos olika landsting.
#3 Jag vet inte om jag kanske hade tyckt det var bättre att inte ha sett innan.. Fast samtidigt så är det säkert bra för min mentala förberedelse att veta vad som väntar..

Jag fick också sådana där visioner när vi skulle på ultraljudet tom.
Sjukhuslokaler har verkligen inte den där trygga, lugna och ombonade känslan som jag skulle vilja ha när jag föder barn. Bara tanken på att föda barn bland främmande människor i blåa skjortor och vita byxor (eller om det är tvärt om) får mig att vilja föda hemma. Finns det verkligen ingenting de kan göra för att göra sådana miljöer mindre avskräckande i all sin avskalade nakenhet?
Carpe Diem

#4 Stackare! Jag brukar tänka såhär när jag ska göra något jag inte vill. Att dendär lilla stunden är inte till för just mig att ha det skönt och bra, men att alla andra små stunder är det. Jag brukar "ge bort" de små obehagsstunderna ur mitt liv. Man kommer att bli belönad fö det, och i dethär fallet är belöningen bättre än vad den någonsin annars skulle kunna vara.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

I Linköping har de slutat visa BB o har istället en film på sin hemsida man kan kolla på.
När dottern föddes för fyra år sen fick man besöka men sen var det nerdragningar o personalen hade inte tid med visningar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det kommer gå så bra så! Jag var också livrädd innan jag födde Emilia!
Menvet du, det går så bra och efter allt är du så mäkta stolt över din prestation och den underbara knytet du har i din famn!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

det är nog bra att ni känner lite rädsla.. haha
sj va jag kolugn o helt förbered.. (trodde jag).. herregud säger jag bara!
hade önskat att jag inte hade varit så kaxig innan.. 

#9 Så kände jag mig ju också tills jag såg förlossningssalen. Så får se det som en fördel att jag vaknat upp nu då ;)
Det som nog kändes värst var att alla sagt att "det är så fint i Uppsala". Bah! Det såg ut som vilket sjukhus som helst! Visst, kanske inte kala vita väggar och allting jättesterilt, men inte sjutton kändes det välkomnande!

det kommer nog bli bättre när du väl kommer dit!
när vi fick vårat rum så vad det oxå sådär -jaha?!
men sen när vi börjat komma lite iordning o lärt känna vår BM o så blev det ganska mysigt… nu va jag ju där mååååånga timmar iofs, men du ska se att det komemr bli skitbra … :-)
när är det dags för dej förrersten?

23 januari :)