Fundersam
Jag har nu gått lite mer än en vecka sedan ägglossning och försök att bli med barn så klart. Gjorde ett gravtest för jag kunde inte hålla mig för bara 2 dagar sedan, blev ett ytte-pytte-litet streck på stickan.
Det känns som att det tog och att jag är med barn, har varit det förut men det slutade tyvärr med ett missfalll. Så jag vet hur det känns att vara med barn…Men jag är rädd att jag lurar mig själv…
- Mår ju illa på morgonen/kväll
- Har försvunnen mättnadskänsla - jag kan äta hur mycket som helst
- Ömmar i brösten när jag trycker/tar på dom…
- Svullen mage och gaser
- Jättetrött… sover lätt 12 timmar om jag inte ställer klockan.
Det optimala är att vänta till beräknad mens det vet jag.
- Men hur tidigt kan "symptomen" kännas?
- Märks alltid nidationsblödningen?
- Hur var det för er, när började ni märka att det var någonting på g i magen?
Vill jättegärna ha svar, men klockan är ju rätt mycket kanske är däröfr ingen svarar

Jag började misstänka att allting inte stod rätt till ungefär en vecka innan mensen skulle komma, men det var inga symptom - det var mer en känsla. Jag bara visste att jag var gravid! Symptomen kom för mig runt vecka 7.
Jag förstod inte fråga två, nidationsblödning är ju blödningar som man kan ha under graviditeten och om du blöder så märker du ju det. De finns ju gravtest som man kan ta ett par dagar innan beräknad mens, de är lite dyrare men testa dem. De kommer i tvåpack - ta båda för att vara på den säkra sidan.
Lycka till, hoppas du är gravid :)
Carpe Diem

Jag märkte långt före mensen att jag var gravid, men det är också min 6:e graviditet… 4:e barnet jag ska föda. Så jag känner igen känslan. Det var inte många dagar efter vi "slarvat" som jag insåg att jag är med barn igen! Mitt första tecken var halsbrännan märkligt nog :) det har jag alltid haft som gravid och aldrig emellan, men det har alltid kommit lite senare i graviditeten, den här gången fick jag halsbränna bara efter några dagar, sen fortsatte det med alla andra vanliga graviditetssymptom. Så när jag tog testen hade jag vetat länge att jag väntade barn
Hoppas det går som ni vill!
#3 NIdationeblödning kallas den lilla blödning som KAN uppkomma när ägget fäster också.
Jag har aldrig fått nån nidationsblödning dock. Har vart gravid 4 gånger, har en son på 1½ och en i magen (v25).
Mina symtom har typ aldrig kommit. ;) Lite ömma bröst men först i kasnke vecka 8..
Jag håller tummarna!

Jag hade inte heller nidationsblödning och trodde inte att jag var gravid för vi hade inte haft sex "på rätt dag". Hade lite konstigt ont i magen så gjorde ett gravtest bara för att utesluta en graviditet och kuna börja fundera på riktigt vad magontet kom sig av. Blev lagom förvånad när det blev ett svagt, svagt plus och trodde inte på det förrän jag gjort två test till ;)
Minns faktiskt inte när andra grav-tecken dök upp. Minns inte att jag kände så mycket annat än illamående och svullna bröst. Inser nu att man kanske skulle fört nån slags dagbok… Kul att ha till nästa graviditet om inte annat…
Åh tack för alla svaren. Min första graviditet så märkte jag inte att jag var med barn, utan trodde som sagt att jag var sjuk eller nått sånt.
Fick en liten blödning, nidationsblödning, och kände mig svullen i underlivet. Gick till gyn för att kolla upp så allt "stod rätt till", en vecka senare när jag skulle få min mens plussade jag.
Antog att man alltid hade en liten blödning när ägget fäster, men det kanske inte är så då. :-)
Okej, tycker själv att det är för tidigt med graviditets-tecken efter bara en vecka, men lyssnar jag på min kropp känns det ju verkligen så. Ska inte ha min mens förän om en 5 dagar… jobbigt att vänta att testa igen. Är det för tidigt?
Tack så mycket allihopa för lyckoönskningarna! Vill verkligen det här och är lite väl orolig kanske :P
berätta gärna hur det går sen om du är gravid eller inte.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag har inte blödit en droppe sedan sista mensen. Har hört om flera som inte haft nidationsblödningar alls.
Vet hur sakta tiden går när man väntar på svar, men du får hålla ut om du vill ha ett säkert svar, 5 dagar är ju inte lång tid egentligen. Håller tummarna för dig!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Då kan vi la fastställa att nidationsblödningen, då ägget fäster i livmodern, är helt individuellt och slumpmässigt eller förekommer inte överhuvudtaget! ;-)
Ja det är ju just det… Men det blev ju ett yttepyttesteck på gravtestet och så känns det som om hela kroppen plussar!!!
Ska ta ett imorgon och uppdatera här för jag kan verkligen inte vänta längre…
Vad roligt att ni vill veta :-) det vill jag också….
Jobbade idag/igår 18:00-00:00, fyfan va konstigt det kändes.
Helt borta - ouppmärksam, klantig, glömsk, yr, disträ, kissnödig, gasig, törstig, hungrig, illamående… jag kan göra listan lång! XD

Även om det är ett pytte streck så är det ju positivt! det står på testen :) även om det är väldigt svagt så betyder det ju gravid 

Ja, är det ett streck oavsett hur starkt eller svagt det är så betyder det att testet är positivt, som melia säger. Mitt test var också svagt, men visst fasen var det ett streck där :)
Med Vänliga hälsningar
Mmjo men alltså.. hur ska jag förklara…. :P
Clearblue var det jag använde. Det är ett horisontellt streck när det är negativt.
___
Men när det är positivt - ett plusstecken
Men strecket som är possetivt var liksom inte helt. Det var bara liiiiite blått på toppen. Alltså inte ett fullbordat +
Haha… jag kan rita i paint !!!!
Såhär menar jag
Det var som att stickan kände av jättelite av hormonet hCG.

Åh, vet faktiskt inte alls hur Clearblue fungerar. Gör om testet om några dagar så får du nog ett tydligare svar då :) Lycka till!
Med Vänliga hälsningar

Ser ut som testet var trasigt. Ett "svagt plus" hade ju varit om de lodräta varit komplett men mycket, mycket svagt. Dvs gått genom hela cirkeln
Carpe Diem
#16 Ja okej. :/// Skit också.
Håller ut en vecka till då min mens ska komma. Hoppas den inte gör det !
Så blev båda mina tidiga Clearblue-test när jag testade mig positivt i början av året.
Men även fått så på något negativt, så vänta och se, så hoppas vi på ett + :)
-C

Låter som de där testen inte är helt värda pengarna alla gånger :)
Carpe Diem

#19 Ja, de ska ju vara bra och kostar ju mer än många andra test, men jag har också hört att de har varit halvbra.
Med Vänliga hälsningar

Testerna har alltid funkat felfritt för mig, tror nog det är så att det är lätt att göra fel! tex med dom där sekunderna man ska kissa på stickan osv.. eller så har jag haft tur att alltid få bra tester
har väl gjort en 15 stycken i mitt liv
lycka till iaf med nästa test!
Okej! Har man varit med om 3 stycken icke-fungerande genom livet då alltså! haha!
Jag tycker däremot att de är de testen som verkar lättast och tydligast.
:) tack så mycket allihopa!

Jag använde ett test där de var två lodräta linjer bredvid varandra, skitsmidigt att kissa i en kopp och stoppa testet i urinen. Känns bra mycket säkrare än att försöka kissa på en pinne när man är supernervös :)
Carpe Diem

#23 Ja, ett sådant test använde jag också. Jag höll på att svimma när jag skulle testa så jag hade nog inte klarat att kissa i ett antal sekunder på stickan. Jag darrade som ett asplöv!
Med Vänliga hälsningar

Haha, jag bad sambon komma och vara med. Han var lika stressad han så det enda han fick fram var:
- Vad vill du att jag ska göra, hålla koppen?
Sedan satte vi oss i köket och han läste högt och tydligt ur den jättelika manualen och sedan stod vi med tidtagarur och tittade i taket. Det kändes som hela rummet lyste blått efteråt.
Carpe Diem

#25 Åh, mysigt! Jag vart helt mållös när jag såg strecket. Det var på min födelsedag och vi skulle just fika med släktingarna. Jag såg helt febrig och svimmfärdig ut, men ville ju inte förklara varför. Någon tårta kunde jag knappt få i mig. Fattar inte att jag skulle testa just då men jag fick testet i födelsedagspresent av min tvillingsyster som var det första som kände på sig att jag var gravid :P Tokigt, men jag kunde inte vänta. Hon hade ju så rätt.
Hoppas nu att Engagera får det glada beskedet!
Med Vänliga hälsningar
Man måste inte pissa på en pinne man kan doppa också om man vill!:D
Åh vilka gulliga historier.. Längtar tills jag vet! ^^'

Jo jag vet, jag har alltid "doppat" men tänkte som så att det kanske är lätt för dom som "kissar på pinnen" att göra fel….
Jaa det är sant :P Man kanske inte ens kan kissa i 5 sekunder när man gör testet. Knepigt det där :P
Min blogg om min resa till graviditet och om mitt missfall mm.
Det kommer skrivas mera glada saker där senare förhoppningsvis iaf! Klicka här!
MvH Linn =)

#30 Åh, jag ska följa din blogg. Vilken jobbig period du gått igenom. Hoppas på bättre lycka denhär gången. *styrkekram och lyckospark*
Med Vänliga hälsningar
Hihi va roligt :)
Ja verkligen det var inte skoj. Men man lär sig och man överlever alltid. Fastän det är piss! Tack ^^
Hmmm… Har en fundering. Är det vanligt att ha ont i livmodertappen? Det sticker liksom till då och då.
Har ännu inte gjort ett lyckat, positivt, graviditetstest. Men imorgon ska mensen komma, men hoppas inte…

Om det är sådana där stickningar jag tänker på, ilningar som gör att man helt plötsligt sitter på ena skinkhalvan och påminner om en fiolsträng - så kunde jag få sådana strax innan jag skulle ha mens.
Carpe Diem
Men det är bara någon gång ibland liksom och så himla ont gör det ju inte om man jämför med mensvärken. Får väl se vad som händer i guess.

Precis, det sticker/hugger/ilar till och håller i sig en halv sekund ungefär
Carpe Diem