Clear Blue Digital
Jag har ett Clear Blue digital graviditets test som är 1 år gammalt (behöver enbart nya stickor). min fråga är nu ifall jag fortfarande kan ta graviditetstestet utan att få missvisande resultat även om dagen för min förväntade menstration är passerad?
Det står nämligen på det att tar man den 1 dag innan mensen är det 92% chans att den visar +. 2 dagar 87% chans. 3 dagar 55% chans.
Hur gör jag?

Hänger inte med riktigt här…Ju längre tid efter mensen ju starkare brukar testet visa då halterna av hormonet höjs i kroppen om du är gravid.
Är det ett grav test du har och inte nått slags ägglossningstest?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ju längre du har gått i din graviditet ju lättare syns det på stickan eftersom hormonet stickan mäter stegras ju längre gången du är. Alltså ju fler dagar du har passarat dagen med förväntad mens, ju större chans är det att få ett +. Om du testar innan den förväntade mensen är risken större att du får ett - även om du faktiskt är gravid.
Så för att vara helt säker så vänta ett par dagar efter den väntade mensen och testa då. Visar det negativt så vänta ytterligare några dagar och testa sen igen. Vissa kvinnor får inte plus förrens en-två veckor efter den förväntade mensen då dom har en lägre halt av hormonet.

Kan man köpa bara stickor till dom testen? Jag trodde man var tvungen att köpa ett helt nytt test, eller gäller det bara ägglossningstesten?
Ja de menar det. Däremot låter det som ett riktigt gammalt test för på de nya kan man testa redan 4 dagar innan beräknad mens med typ 35% chans att testet stämmer.
Jag tycker du ska köpa ett annat test. Clearblue suger!

Fast, varför slänga ut dyra pengar på någonting som kan garanteras med 35% säkerhet. Då kan man väl lika gärna slå tärning? :P
Carpe Diem
Haha ja iförsig. Men visar den positivt är det ju 100% att det stämmer ;)

Du har sannerligen en poäng där :)
Jag tror vi kan mynta ett nytt ordspråk här:
Tålamod är värd sin vikt i guld!
Clear Blue
Carpe Diem
hahaha jaa :D
Kan glädjas med att jag varit hos läkaren och fått bekräftat att jag inte är gravid utan har allvarligt stora hormonrubbningar. Så skönt att ha fått det uträtt.

Oj, det låter ju ännu läskigare med allvarlig hormonrubbning än att vara gravid :S Kan bero på att jag vet vad och hur som gör att man blir gravid men inte har en susning om hormonrubbningar.
Hur ska du gå tillväga nu då och vad kan det bero på?
Carpe Diem
#11 Bara ta det lugnt. Läkaren trodde min stress orsakade hormonrubbningar.