Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2396 ggr
Juvela
2009-11-23 10:40
0

vikt?

Jag känner att det snart är dags för att bli gravid. :)

Vid hur mycket övervikt försvårar det för en att bli gravid?

Jag har nyligen kommit igång och tränat igen så det är på väg åt rätt håll. Jag tror inte att jag ligger i farozonen, men det är klart att man känner sig lite orolig i alla fall.

Trollhassel
2009-11-23 11:11
0

Det är väldigt individuellt. Vissa personer sprutar ur sig barn trots att de är kraftigt överviktiga och andra har svårt trots att övervikten är liten. Naturlitvis är ju din egen idealvikt bäst för både dig, din fertilitet och för ett foster. Sträva lite kravlöst efter den viten och tänk på din hälsa i övrigt. Försök att få i dig alla viktiga näringsämnen och håll ångan uppe så ska du se att det blir kanon.

Om du vill skaffa barn nu så är hårdbantning ingen bra idé alls. Det kan orsaka obalans i hormoner och för snabb viktminsknng som inte är bra för fertiliteten.

Ät sunt, ta hand om dig och se till att unna dig att njuta av livet också. Det är dina rutiner som räknas.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Juvela
2009-11-23 11:22
0

Tack för svar.

Nej hårdbanting håller jag mig borta från. Måste ju förse mig med en massa näringsämnen med. Att bli gravid är inte aktuellt förräns om tidigast ett halvår.

Var riktigt sund för några år sen. Tränade regelbundet tänkte riktigt ordentligt på vad det var jag stoppade i mig, men några syndardagar också så klart ;) Tappade dock det när jag umgicks väldigt mycket med folk som käkade pizza varje helg osv (smala jäklar var dom ändå..) o sen gick det bara utför.

Känns dock som att jag är på bannan igen nu, både med träning och kost. Redan märkt skillnad på vågen, sakta men säkert.

Men det är klart att oron finns där ändå…

Trollhassel
2009-11-23 11:30
0

Om du har varit vältränad och hälsosam förr så lär det inte bli så svårt att komma dit igen. Fortsätt med träning och bry dig mer om hur du mår än vad som exakt står på vågen så kommer det att bli kanonbra! Hejja hejja!

Oroa dig inte, koppla bort det för ett tag. (kan tänka mig att det känns svårt)

Jag var i samma sits som dig fast jag vägde för lite. Hade jättesvårt att tro att jag någonsin skulle kunna bli gravid, men med träning och sunda matvanor så når man dit man vill. Nu är jag i vecka 26 och mår fantastiskt!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Juvela
2009-11-23 13:07
0

Nej det ska nog gå.

Tack så mycket :)

Hihi vad kul :D Grattis!