Funderingar
Det har inte ens gått en vecka än. Men mensen är sen och i torsdags var jag hos en läkare som "passade på" att ta ett gravtest (utan att jag var medveten om det) och det visade svagt positivt. Dagen innan hade jag tagit ett akutpiller.
Vad betyder det där svaga men positiva svaret? Var det bara akut pillret som spökade, och som även gör min mens sen, eller är jag helt enkelt gravid?
Känns som att jag har mensvärk i stort sett hela tiden, eller a, den kommer och går, men mensen kommer inte, det sticker till i magen lite då och då och i morse mådde jag till och med lite illa. Vet dock inte om det berodde på att jag var tvungen att trycka i mig en yoghurt eller inte.
Det var i måndags jag hade det oskyddade samlaget. I måndags. Och jag visste att jag skulle få mens precis när som helst och ändå lät jag det gå så långt.
Så nu sitter man här med tankarna snurrande.
Behöver mest skriva av mig lite. Ska ta ett nytt test i nästa vecka om inte min mens har kommit då. Det var iaf vad läkaren rekomenderade.
regel nr 1 är att när ett graviditetstest visa + så är de talltid ett +. och det kan inte ge utslag förens ca 14 dagar efter besfruktningen. så du måste ha blivit gravid innan i måndags?
Dina symptom stämmer in också på gravidtet, men hjärnan kan lura kroppen.. Gör ett test till imorgon. Troligtvis så är du gravid.
vet inte vad du vill göra om du är gravid, men lycka till hur de tän blir! *kramar*

#1 Att jag blivit med barn innan i måndags är helt omöjligt. Minns inte ens när jag hade sex senast. Så nä, så är det inte.
Det kan inte vara akutpillret som har gjort det då?
Sen vet jag inte heller vad jag vill riktigt. Först och främst vill jag veta om jag är gravid eller inte.
*kram tillbaka*
#2 okej.. ingen aning om akutpillret kan ha påverkat resultatet.. men gör ett nytt test.

Jepp, ett nytt test ska jag göra nästa vecka =)

Ja, det låter ju hel orimmligt att du ska ha blivit gravid i måndags och redan får ett +. Med tanke på att akutpillret är hormoner så känne det inte het omöjligt att du skulle få obalans på dina egna hormoner efter att du ätit det.
Jag kulle tro att det var falsk alarm. Om det beror på pillret eller inte har jag dock ingen aning om. Säger som regskylt, testa igen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nu börjar jag få någon slags blödning tror jag. Får se om det är mensen som har bestämt sig för att komma eller om det bara är detta lilla.
I vilket fall som helst så blir det nytt test till veckan.

Har fortfarande inte fått någon mens. Bara ytterst lite brunaktiga flytningar.
Imorgon ska jag testa mig igen. Är jättenervös och orolig.

Hur har det gått?
Måste vara jobbigt att ha varit ovetande…

#8 Gjorde två negativa test. Och några dagar senare kom mensen. Förstår verkligen inte vad det var som hände, men gravid är jag inte iaf =)